Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Frans Johannessen: Det er fantastisk at være en del af VKM-holdet


28-11-2014 21:00:00:
Af: Mette F. Pedersen

SvømmeSport fik en kommentar med på vejen af Esbjerg-svømmeren, Frans Johannessen, om hans forberedelser frem mod verdensmesterskaberne på kortbane, som afvikles i den kommende uge.


Den 22-årige esbjergenser er netop rejst afsted med det danske landshold til sin første deltagelse i et VM.

Det danske hold består af 14 svømmere inklusiv Frans Johannessen, som er udtaget til det danske hold på herre-holdkappen 4x200 fri.

 

Selvom Frans ikke har klaret det individuelle krav til VM, så er han som sagt udtaget sammen med tre andre drenge, som Dansk Svømmeunion har vurderet var stærke nok at konkurrere i næste uge i Doha. 

 

  

foto: privat

 

"Det er fantastisk at være en del af VKM-holdet. Jeg havde egentligt ikke regnet med en udtagelse. Så da jeg modtog beskeden, om at jeg var udtaget med de andre svømmere, så var det en kæmpe forløsning." fortæller Frans til SvømmeSport med et kæmpe smil på læben.

 

Dermed blev DM på kortbane i sidste weekend også ændret i forhold til hans forberedelser frem mod VKM, og dette afspejlede sig lidt i resultaterne.

 

Frans Johannessen vandt en bronzemedalje i 400 meter fri, men måtte ellers nøjes med to fjerdepladser i 100 meter fri og 200 meter fri.

 

"Jeg synes, at min svømning ved DKM var meget acceptabel. Jeg havde fokus på at få alle detaljerne på plads inden VM. Jeg skulle samtidig arbejde på at svømme mine løb på min egen måde, og ikke stresse eller koncentere mig om de andre svømmere. Og det gik stort set efter planen." fortæller Frans til SvømmeSport

 

Forventningerne til VKM 2014

Frans har netop meldt ud, at målet til VM er en finaleplads med de tre andre drenge på 4x200fri. Frans er i indstillet på at skulle svømme det bedste, han har lært, for at opnå sit mål.

 

"Jeg vil gøre mig bedste, og give mig 110% i 4x200 fri holdkappen. Jeg håber på, at vi kan opnå en fianleplads. Det er vigtigt, at jeg stadig bevarer roen og først begynder at tænkte på, hvor hurtigt jeg skal svømme, når stænedagene nærmer sig." fortæller Frans til SvømmeSport

 

Nu er Frans og resten af det danske landshold sendt godt afsted mod VKM, som finder sted i Doha fra 3. - 7. december.




Tags: VKM 2014

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.