Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


En glad juniorrekordvinder


12-10-2015 18:56:06:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Juniorrekordvinderen Josefine B. Pedersen ved lørdagens konkurrencer under Swedish Swim Games fortæller her om sine gode oplevelser under stævnet.


Josefine B. Pedersen fra VAT var i weekenden af sted sammen med resten af juniorlandsholdet, NTC-svømmere og et par svømmere fra Farum til Swedish Swim Games i Väsby.

Og det blev med stor succes for Josefine. Hun formåede nemlig at svømme en juniorrekord hjem i 100 bryst i tiden 1:09.15 og slettede dermed Josephina Bartelas (AGF) rekord fra 2009.

 

En rekord, som Josefine ikke havde regnet med at slå så tidligt på sæsonen, men som hun i den grad kunne være glad og tilfreds med.

 

- Jeg havde ikke regnet med at slå rekorden nu her, fortælle hun. Det var mit mål at slå den til DM til vinter. Så derfor kom det som en kæmpe overraskelse for mig.

 

Op til stævnet havde Josefine gået med den tanke, at hun blot glædede sig til at skulle af sted med juniorlandsholdet og samtidig få prøvet noget international konkurrence af. Rekorden var, som kommentaren ovenover antyder, ikke målet ved dette stævne.

 

- Dog kunne jeg godt mærke under indsvømningen, at jeg havde en god vandføling, og derfor håbede jeg også, at jeg kunne komme ned omkring mine bedste tider.           

 

- I indsvømningen føltes det ret godt, men jeg lå stadig dybt i vandet, og mine tekniske detaljer sad heller ikke helt i skabet. Men jeg havde en idé om, at jeg kunne svømme omkring min pr. (personlige rekord red.), hvis jeg altså tog mig sammen. Jeg havde dog ikke regnet med at kunne svømme pr. i alle mine primære løb så tidligt på sæsonen. Særligt blev jeg overrasket over min 200 bryst, da jeg ikke har været nede omkring de 2.30 siden 2013.

 

Et løb, hvor Josefine søndag svømmede indledende tid på 2:29.84, samt en finaletid på 2:31.58.

 

Udover de gode oplevelser i bassinet, kunne forhåbningerne om en hyggelig weekend med resten af juniorlandsholdet leve op til Josefines forventninger.

 

- Det var en fed oplevelse, og der var en fed stemning, fortæller svømmeren. Særligt i finaleafsnittene, da der var danskere med i næsten alle løbene.

 

- Det var en god oplevelse at være med til Swedish Swim Games, det var nogle gode svømmere og masser af konkurrence, fortsætter Josefine. Hallen var god, der var fint med plads, og bassinet var godt. Et super godt stævne!

 

- Noget af det jeg har lært ved dette stævne er, at man kan mere, end man selv tror. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg ville svømme så godt, som jeg gjorde. Så det var fedt at se, at selvom man er øm og i træning, så er det muligt at svømme hurtigt, slutter en tilfreds og glad juniorrekordvinder af.



Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.