Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Der er en vild stemning ved Danish Open”


11-04-2016 10:45:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Fra på onsdag går det løs på Bellahøj Svømmestadion, hvor Danish Open bliver skudt i gang. Daniel Skaaning er med og fortæller her lidt om forventningerne til stævnet.


Forventningerne er høje for mange af de svømmere, der i denne uge deltager ved Danish Open fra den 13. – 17. april på Bellahøj Svømmestadion. Her står der både EM-, EJM- og OL-kvalifikationer på spil.
Specielt OL-kvalifikationerne bliver noget, der står øverst på en del svømmeres liste under de fem stævnedage, da Danish Open er sidste chance for at kvalificere sig på dansk grund. Herudover har de også en chance under EM i London i maj.
Daniel Skaaning (STT/VAT-Copenhagen/NTC) er en af de svømmere, der går efter en plads på det danske OL-hold, der tager til Rio til sommer, og han forventer at kvalificere sig under Danish Open.

 

- Mine forventninger til Danish Open er naturligvis at kvalificere mig til OL, fortæller han. Med de tider, som jeg svømmede inde i sæsonen, føler jeg ikke, at det individuelle krav i 200 fri er langt væk.

 

Udover de individuelle forventninger, er Daniel også en af de drenge, der går efter en plads i herrer-holdkappen 4x200 fri.
De høje forventninger til Danish Open har selvfølgelig sat sit præg på træningen op til stævnet, hvor formen har vist sig at være rigtig god.

 

- Min form er rigtig god. Jeg mindes ikke, at jeg har trænet så godt op til noget stævne før. Det har været konstant uden sygdom og skader, og jeg har generelt holdt et højt niveau, fortæller Daniel og fortsætter:

 

- Op til stævnet er fokus altid på de små detaljer. Det hårde arbejde er lagt, og det er svært at gøre så meget ved det. Nu gælder det bare om at stole på processen og holde nerverne i ro.

 

Og Daniel glæder sig selvfølgelig til at komme ud og opleve den fantastiske stemning, der forhåbentlig er på Bellahøj Svømmestadion, når Danmarks bedste svømmere mødes.

 

- For 4 år siden, da jeg var med til at kvalificere 4x200 fri ved Danish Open, var der en vild stemning. Hvis vi bare kommer i nærheden af denne, kan det ikke blive andet end fantastisk!, slutter Daniel af.

 

Mange tak til Daniel Skaaning for interviewet!

 

Husk, at du også kan følge med i Danish Open, når DR livestreamer alle fem finaleafsnit på deres hjemmeside. Følg linket her.
Derudover kan du finde startlister og resultater på livetiming.
Men den bedste oplevelse af dette års Danish Open fås selvfølgelig ved at komme ud på Bellahøj Svømmestadion og se konkurrencerne fra tribunen!

Billetter til finaleafsnittene kan købes på billetto.dk eller i indgangen.

 

Til slut kan du smutte forbi Dansk Svømmeunions hjemmeside, hvor du kan finde kravtiderne og udtagelseskriterierne til OL.

 

Vi glæder os til at følge vores danske svømmere under Danish Open!

 

Daniel Skaaning. Foto: Patrick Kraemer.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.