Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Stævnet var et godt step på vejen mod EJM til sommer”


01-06-2016 16:00:00:
Af: Laura Rosenkvist Shultz

Herlevs Cecilie Wiuff er en del af juniorlandsholdet, der i weekenden deltog ved Vienna International Swim Meet, hvilket fungerede som et godt skridt på vejen mod EM junior.


De Europæiske Juniormesterskaber er lige om hjørnet, og i den forgange weekend deltog juniorlandsholdet ved Vienna International Swim Meet, som fungerede som et forberedelsesstævne frem mod netop EM junior.

En af de juniorer, der deltog ved stævnet var Cecilie Wiuff fra Herlev Svømning. Stævnet var det første med resten af truppen for Cecilie, da det er første gang, at hun er udtaget til landsholdsaktiviteter, og hun fortæller her i ugen efter om oplevelsen ved konkurrencerne i Wien.

 

- Jeg havde både gode og knap så gode løb, og jeg kunne godt mærke, at jeg ikke var nedtrappet, så præstationerne i de forskelige løb for mig var lidt blandede. Men jeg synes, at det var rigtig fedt at komme til Wien og svømme et internationalt stævne, og jeg synes også, at stævnet var et godt step på vejen frem mod EJM til sommer, også i forhold til at få et bedre samarbejde med Søren, som er den træner, jeg har fået tildelt, fortæller Cecilie og fortsætter:

 

- Mine forventninger til Vienna International Swim Meet var først og fremmest at komme ned og svømme et godt stævne i forhold til, at jeg ikke var nedtrappet, og samtidig var det også vigtigt, at jeg fik noget international erfaring, hvor der også var mulighed for at prøve nogle ting af i de forskellige løb.

 

Stævnet fungerede for de 25 juniorer som en optakt til de Europæiske Juniormesterskaber, der løber af stablen fra den 6. til 10. juli i Ungarn. Cecilie er utrolig glad for at være blevet udtaget til holdet, og hun glæder sig til at skulle være en del af et større internationalt stævne.

 

- Jeg glæder mig rigtig meget til at deltage ved de Europæiske Mesterskaber for juniorer, og jeg er rigtig glad for, at jeg er udtaget, fortæller Herlev-svømmeren. I forhold til mine forventninger og mål til stævnet, så er det vigtigt, at jeg kan præstere til et stort internationalt juniormesterskab, og målet er at svømme hurtigere, end jeg har gjort før, samtidig med et håb om at kvalificere mig til en semifinale.

 

Nu gælder det så for Cecilie såvel som de resterende 24 juniorlandsholdssvømmere om at få trænet igennem på hjemmebanerne, så præstationerne til EM junior kan toppe.

 

- Min træning i øjeblikket kører rigtig godt, og jeg synes også, at min form er der, hvor den skal være på nuværende tidspunkt. Min træning frem mod EJM skal fortsætte nogenlunde ligesom, den har været siden Danish Open, og så kommer der selvfølgelig nedtrapning, når EJM nærmer sig, fortæller Cecilie og afslutter:

 

- Jeg glæder mig rigtig meget til at deltage ved EJM!

 

Tak til Cecilie Wiuff for interviewet! 

Du kan tage et smut forbi EM juniors officielle hjemmeside her.

 

Cecilie Wiuff. Foto: Privat.



Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.