Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Emily Gantriis opnåede alle mål og mere til ved EM


17-12-2017 16:30:00:
Af: Carsten Jokumsen

Med bronzemedalje og finaleplads fik Emily Gantriis fra Helsinge Svømmeklub en drømmedebut ved sit først internationale mesterskab.


- Hele oplevelsen har været virkelig vild, og det har givet mig så meget blod på tanden til det næste halve år, hvor jeg gerne vil prøve at komme med til EM på langbane. Jeg tror mine muligheder er ret gode, for jeg svømmer hurtigt og er inde i en god udvikling. Det har været ubeskriveligt.

 

Det kan være svært at forklare den oplevelse det giver pludselig at befinde sig blandt den europæiske elite til et stævne af den kaliber, som det der er blevet præsenteret i Royal Arena.

- Jeg havde godt hørt, at oplevelsen skulle være god på hjemmebane, men jeg havde aldrig troet at det ville være så vildt.

 

 

- Jeg er både kommet i en semi-finale, en finale og har fået en bronzemedalje, så jeg føler ikke at jeg har kunnet bede om mere. Det har givet mig så meget mere erfaring. Bare her i dag, da jeg trådte ind på gulvet følte jeg mig meget mere selvsikker end jeg var i mit første løb.

 

Det bliver helt sikkert spændende at følge den unge Helsinge svømmer i de kommende måneder.


Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php
 

Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.