Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Skuffelse i EM bassinet har motiveret Marina Heller Hansen


19-12-2017 09:00:00:
Af: Carsten Jokumsen

Sigma Swim Allerød svømmeren Marina Heller Hansen fik ikke den EM debut hun havde håbet på. Trods skuffende resultater i bassinet, har hun fundet ind til en trodsig motivation, der nu skal omsættes til træning og nye mål.


Mange vil måske dukke nakken og give op, hvis måneders ihærdigt arbejde resulterer i et skuffende udkomme langt fra målet; men ikke Marina Heller Hansen. Efter søndag at have været i vandet til EM i svømning for sidste gang, oig for tredje gang at have oplevet ikke at svømme op til det forventede, er hun klar til at tage badedragten og svømmebriller på igen, for at træne endnu hårdere mod nye høje mål.

 

- Det har virkelig motiveret mig, at jeg ikke har præsteret godt nok. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme tilbage i træningsbassinet og høvle baner, så jeg kan blive klar til EM på langbane, hvis jeg kan kvalificere mig der. Jeg siger ikke at jeg er glad for at jeg har svømmet dårligt, men jeg værdsætter den oplevelse EM har været, og jeg vil virkelig gøre hvad jeg kan, for at komme med næste gang.

 

 

Netop oplevelsen vejer hos Marina Heller Hansen tungt, som den iøvrit gør hos alle de danske deltagere.

 

- Der har været mega god stemning i hallen. Den oplevelse har været det hele værd.

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.