Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Historiens største Årgangssamling afholdt i Esbjerg


28-12-2017 18:36:00:
Af: Klaus Bach Christensen

H2Odense-træner, Nicolaj Degn Andersen, udviklede sine faglige kompetencer under Årgangssamlingen, hvor mere end 100 svømmere og trænere deltog.


Tilbage i november, nærmere bestemt den 24.-26. november, blev der afholdt Årgangssamling i Svømmestadion Danmark i Esbjerg. Samlingen er blevet til i et samarbejde mellem de fire regionsudvalg i Danmarks Svømmeunion; Region Nordsjælland, Region Sydsjælland, Region Syddanmark og Region Midtjylland samt Sportsafdelingen og en gruppe årgangstrænere. Samlingen blev støttet økonomisk af de fire nævnte regioner samt Udviklingspuljen i Dansk Svømmeunion.

 

Læs her Årgangssamlingens optaktshistorie.

 

I samlingen deltog i alt 81 svømmere og 29 trænere, hvilket gjorde samlingen til den største Årgangssamling nogensinde. En af de trænere som deltog, var Nicolai Degn Andersen fra H20dense, og han fortæller.

 

- Personligt fik jeg rigtig meget ud af sparre med de andre trænere på kanten – både de erfarne og nye. Det er altid interessant for mig at høre, hvordan man arbejder andre steder og få lov at dele sine egne tanker. Det giver mig noget nyt, hver gang jeg skal forklare det, som jeg implicit gør i hverdagen.

 

- Jeg synes klart det bedste rent fagligt, var da Mads Bjørn kom forbi og delte sine tanker og metodikker med os trænere og svømmerne. Det samme hører jeg fra svømmerne, som var enormt glade for, at Daniel Skaaning var forbi og fortælle om livet som svømmer, og da han var med i svømmehallen efterfølgende. Jeg vil også gerne rose de ansvarlige trænere for at udnytte de øvrige træneres kompetencer ift. landtræning og i formidlingen under vandtræningerne.

 

Nicolai Degn Andersen fortæller om sin oplevelse til Årgangsamlingen i Esbjerg.

Foto: Privatfoto

 

Selvom H2Odense-træneren er yderst tilfreds med indholdet og udbyttet af Årgangssamlingen, håber han, at der under den næste samling kommer et endnu større fokus på teknik.

 

- Jeg håber på næste samling, at der vil komme endnu mere fokus på at give svømmerne noget teknisk med hjem. Samlingen giver en unik mulighed for at skabe nogle refleksioner hos svømmerne, som de ikke nødvendigvis ville gøre sig med samme træning i hverdagen, siger Nicolai Degn Andersen.

 

SvømmeSport takker for interviewet og vil i samme omgang henvise til denne artikel (klik her), hvor H2Odense har lavet en kort optakt til og evaluering af Årgangssamlingen.

 

Klik her for at se en liste over, hvilke svømmere, som var udtaget og deltog i Årgangssamlingen 2017.



Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.