Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Derfor skal du indstille din kandidat til Talentprisen


12-02-2018 19:37:00:
Af: Klaus Bach Christensen

Emilie Beckmann modtog sidste år Talentprisen, og siden da har hendes svømmekarriere for alvor taget fart.


Efter to år i træk afholdes der i år ikke Dansk Svømme Award, men derfor skal priserne som blandt andet Årets Træner og Talentprisen naturligvis stadig uddeles. Det sker, når der fra den 12. til den 15. april afholdes Danish Open i Bellahøj Svømmestadion. Sidste års modtager af Talentprisen var Emilie Beckmann fra Tune IF/NTC, der noget overrasket modtog statuetten.

 

- Det var virkelig fedt og samtidig overvældende, da det var en pris, jeg ikke havde regnet med at modtage, qua det at jeg havde misset OL-kravet, mens andre talenter havde opnået dette. Men at komitéen havde udvalgt mig, er jeg stadig glad og stolt over, siger Emilie Beckmann og forklarer, at hun synes flere danske svømmetalenter i hendes øjne havde gjort sig fortjent til prisen.

 

- I 2016 havde vi rigtig mange flotte præstationer for pre-seniorerne og juniorerne. Og ja. I og med jeg ikke klarede OL-kravet, havde jeg ikke regnet med at skulle hyldes med Talentprisen.

 

Emilie Beckmann ser modtagelsen af Talentprisen som et stort skulderklap.

Foto: Patrick Kraemer

 

Læs her om, hvordan du indstiller din kandidat til Talentprisen.

 

Selvom OL-kravet glippede i denne omgang, har Talentprisen fyldt en stor del for Emilie Beckmann siden da.  

 

- Det er en pris, jeg er utrolig stolt over at have modtaget, da jeg føler, det som et skulderklap i forhold til den udvikling, jeg havde i sæsonen 2015/2016. Jeg gik fra at have EM som et mål til at svømme semifinaler og finaler ved EM samt at være en tommelfingernegl fra OL. Derfor har jeg primært brugt prisen som en anerkendelse af det arbejde, jeg putter i min træning og de resultater, jeg opnår, hvilket i sidste ende bliver en motivationsfaktor for at gøre det endnu bedre.

 

Vinderen af Talentprisen vælges af et fagudvalg bestående af Dansk Svømmeunions talentansvarlig, sportschefen og udviklingschefen samt formanden og næstformanden for Dansk Svømmetræner Sammenslutning. At så mange kompetente fagpersoner var enige om at pege på butterflysvømmeren, har kun gjort prisen endnu mere betydningsfuld.

 

- Jeg er da beæret over, at komiteen fandt mine præstationer så eksponentielt udviklende, at valget faldt på mig. Og når der skal skabes enighed mellem komitémedlemmerne, vidner det om en vis seriøsitet, og at prisen er velovervejet, siger Emilie Beckmann.

 

Læs mere om processen bag Talentprisen her.

 

Siden præmieringen har Tune IF/NTC-svømmeren haft en yderst flot udviklingskurve. Til EM vandt den danske butterflysvømmer flere medaljer både individuelt og i holdkap, ligesom også den forrige vinder af prisen, Tobias B. Bjerg fra Agfs Svømmeafdeling, gjorde sig positivt bemærket under det europæiske mesterskab på kortbane.

 

- Jeg er virkelig stolt over at have modtaget prisen sidste år, og samtidig er jeg stolt over de præstationer, jeg har vist i sæsonen 2017. Talentprisen er jo en relativt ny pris, men efter min egen personlige holdning, synes jeg, den har givet et godt skulderklap til både Tobias og jeg, hvilket i hvert fald gav pote i Royal Arena for os begge. Samtidig synes jeg, der er noget fint over, at den kun kan vindes en gang. Det giver større mulighed for at hylde alle de flotte præstationer dansk talentudvikling leverer, så jeg glæder mig til at se, hvem komiteen vælger, der skal være den næste i rækken og som skal hyldes -  for dem er der en del af!

 

Husk du stadig kan indstille din kandidat til prisen som Årets Træner.

 

SvømmeSport takker Emilie Beckmann for interviewet og ønsker hende og de øvrige NTC-svømmere en god træningslejr i Sydafrika.



Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.