Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


EJM skal bruges på at få international erfaring i bagagen


19-05-2018 09:34:43:
Af: Freja Marquardt

EJM nærmer sig med begyndende skridt, og i maj måneds sidste weekend drager EJM-holdet til Glasgow. 


Sommerens Europæiske Juniormesterskaber nærmer sig med begyndende skridt, og i maj måneds sidste weekend drager EJM-holdet til Glasgow for at deltage i Glasgow International Swim Meet. Til stævnet skal svømmerne hente international erfaring, og så skal de rystes sammen som trup.

 

Amalie Søby Mortensen fra Holbæk Svømme Klub er udtaget til EJM, og hun fortæller her til SvømmeSport om sine forventninger til stævnet i Glasgow. 

 

- Til stævnet skal jeg svømme de løb, som jeg er udtaget til EJM i. Det drejer sig om 100 og 200 meter fri. Højst sandsynligt kommer jeg også til at svømme 50 meter fri til EJM, og derfor hedder mine stævneplan til Glasgow International Swim Meet også 50, 100 og 200 fri, siger Amalie Søby Mortensen. 

 

Kort efter Danish Open tog hun sammen med resten af juniorlandsholdet til Bergen på et fem-dages træningsophold. Dagene i Bergen fungerede for Amalie Søby Mortensen rigtig godt på det sportslige plan men i den grad også på det sociale aspekt.

 

- Jeg har helt klart fået en masse med hjem derfra, som jeg kan bruge og arbejde videre med frem mod sommeren. Efter at være vendt hjem fra Bergen har jeg fortsat min egen træning hjemme i Holbæk med 9 svømmepas og 3 styrketræninger ugentligt, og den træningsplan fungerer rigtig godt, siger Amalie Søby Mortensen. 

 

Amalie Søby Mortensen har store forventninger til sig selv, når hun skal deltage ved Glasgow International Swim Meet sammen med resten af juniorlandsholdet. 

 

- Jeg forventer af mig selv, at jeg går ud og følger de raceplaner, som jeg har arbejdet med hjemmefra. Det gælder om, at gøre det så godt jeg kan på dagen. Så må jeg justere mine raceplaner frem mod EJM, hvis jeg finder ud af, at der enten er noget, som ikke fungerer eller som kan gøres bedre, siger Amalie Søby Mortensen.

 

 

 

Amalie Søby Mortensen fra Holbæk Svømme Klub skal svømme 50, 100

og 200 meter fri til Glasgow International Swim Meet, som hun skal deltage

ved sammen med resten af juniorlandsholdet som forberedelse til EJM.

Foto: Privatfoto  

 

 

Det betyder meget for Holbæk-svømmeren, at hun sammen med resten af juniorlandsholdet skal ud og repræsentere Danmark til sommerens Europæiske Juniormesterskaber samt ved Glasgow International Swim Meet 

 

- Jeg er selvfølgelig stolt af at skulle ud og repræsentere Danmark. Det påvirker min motivation positivt, og det giver mig mod til at gå ud og gøre alt, hvad jeg kan. Juniorlandsholdet i år er et super godt hold, og det gør bare oplevelsen endnu federe, når man kan præstere som et helt hold også, siger Amalie Søby Mortensen. 

 

Målene for sommerens EJM er dog også ganske klare for Amalie Søby Mortensen, og hun ser frem til at komme ud og race.

 

- Mit overordnede mål for EJM er helt klart at komme ud og få nogle gode oplevelser med mine løb. Jeg synes, at hvis jeg kan følge min raceplaner og få et velfungerende løb, så tæller det som en succesrig oplevelse. Derudover skal jeg bare ud og race, så jeg kan få noget internationalt erfaringen med i baggagen, siger Amalie Søby Mortensen. 

 

Men, der er endnu nogle måneder, inden det Europæiske Juniormesterskab står for døren. For Amalie Søby Mortensen betyder det fuld fokus på træningen samtidigt med, at hun skal forberede sig på sine kommende eksamener. 

 

- Når jeg kommer hjem fra Glasgow, er det læseferie, så udover at skulle forberede mig til mine eksamener, får jeg også mulighed for at give fuld gas på træningen. Det er selvfølgelig vigtig at arbejde videre med de detaljer, som min raceplan bygges op omkring, men jeg har også en del tekniske ting, som jeg arbejder med i øjeblikket, siger Amalie Søby Mortensen. 

 

SvømmeSport takker Amalie Søby Mortensen for interviewet! 



Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.