Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Emilie Beckmann er semifinaleklar ved EM


03-08-2018 14:08:00:
Af: Klaus Bach Christensen

I årsbedste tid kvalificerede Emilie Beckmann sig til aftenens semifinaler på 50 meter butterfly ved EM.


7 danske svømmere og kvindernes holdkap i 4x100 meter fri har ved fredagens indledende EM-afsnit været i vandet. En af de svømmere er butterflysvømmeren Emilie Beckmann fra Tune IF/GTI/NTC, der i mixed zone, umiddelbart efter sit løb, sagde følgende om sit løb.

 

- Det var helt vildt dejligt at komme i gang med mesterskabet og lige få styr på nerverne. Personligt var det virkelig fedt at svømme så tæt på min personlige rekord. Det har ikke lige været mit 100-meter-butterfly-år på lang bane. Så det er rigtig rart, at tingene er ved at falde tilbage til der, hvor de gerne skulle være.

 

Emilie Beckmann er semifinale klar på 50 meter butterfly ved EM Langbane 2018.

Foto: Patrick B. Kraemer.

 

Butterflysvømmeren forklarede efterfølgende, at årets langbanesæson er blevet påvirket af en masse eksterne faktorer, hvilket har resulteret i en lidt tung langbanesæson. Formiddagens start og tid ved EM tyder dog på, at Emilie Beckmann igen har fundet mesterskabsformen, og selv er hun da også sulten efter mere.

 

- Jeg vil helt sikkert jagte min personlige rekord på distancen, når jeg senere skal svømme semifinale. Det kræver, at jeg rammer min vending en anelse bedre, får timet mit indslag, kommer lidt hurtigere ud på de første 50 meter og så en masse godt humør.

 

Emilie Beckmann svømmer senere i dag semifinale. Det sker under aftenens finaleafsnit, der har start 18.00 (dansk tid). Har du ikke Eurosport eller TV2 (TV2 PLAY), kan du følge resultaterne live ved at klikke her.



 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.