Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Karoline Barrett ser frem til den kommende weekends Euro Meet


23-01-2018 14:15:17:
Af: Freja Marquardt

Til Euro Meet, som afholdes i Luxembourg i den kommende weekend, har Danmark 26 deltagende svømmere. Karoline Barrett fra GTI er én af dem, og SvømmeSport har taget en snak med hende, inden det for alvor går løs. 


Fra den 26. til den 29 januar afholdes Euro Meet i Luxembourg. Danmark stiller med et meget stærkt hold, og iblandt de 26 svømmere er juniorsvømmeren Karoline Barrett fra GTI. Hun stiller individuelt op i 50, 100 og 200 crawl samt 50 og 100 butterfly.

 

”Euro Meet er fedt stævne med en masse dygtige svømmere, og det afholdes i gode omgivelser. Til internationale stævner kender jeg ikke de andre svømmere så godt, og jeg kan derfor bedre holde fokus på det, som jeg skal gøre. Og det glæder jeg mig til!,” siger Karoline Barrett.

 

Træningen her op til stævnet har været hård, og sammen med sin træner har hun arbejdet en del med sin teknik i butterfly. Euro Meet bliver den første test af, hvordan det fungerer, og hvordan formen er på nuværende tidspunkt.

 

”Jeg har set frem til at komme ud og konkurrere, og til at se, hvad jeg kan på nuværende tidspunkt. Jeg har arbejdet med nogle tekniske detaljer herhjemme, og jeg glæder mig til at få dem prøvet af under konkurrence,” siger Karoline Barrett.

 

 

Til weekendens Euro Meet skal Karoline Barrett blandt andet svømme

50 og 100 butterfly.

Copyright: Nicholai Just. 

 

Selvom Karoline Barrett har stor erfaring fra internationale stævner, så ser hun frem til weekendens kommende stævne, hvor hun vil suge til sig fra både trænere og svømmere og ellers bare nyde at være afsted. For GTI svømmeren betyder det meget, at hun kan mærke opbakningen hjemme fra Danmark.

 

”Det er så fedt at vide, at folk følger med hjemme fra Danmark. Så giver vi den alle lidt mere,” siger Karoline Barrett.

 

SvømmeSport takker Karoline for interviewet og ønsker hende og de andre danske svømmere god fornøjelse til Euro Meet!

 

Her kan du finde oplysninger om Euro Meet: 

SvømmeSports egen artikel med informationer om svømmere og tidspunkter kan ses ved at klikke her. 

Programmet for alle weekendens løb kan ses ved at klikke her.

Generel information om stævnet findes ved at klikke her.

Følg også stævnet på Facebook.



Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.