Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Mia Steen Duus evaluerer Euro Meet og træningslejr i Antwerpen


31-01-2018 17:11:22:
Af: Freja Marquardt

I weekenden var Mia Steen Duus afsted til Euro Meet i Luxembourg. Inden da havde hun et firedages stop i Antwerpen, hvor hun var på minitræningslejr sammen med elleve andre danske svømmere. 


Mia Steen Duus fra Sigma Swim Birkerød var i weekenden med til Euro Meet sammen med 25 andre danske svømmere. Inden det gik løs i Luxembourg havde hun fire dage i Antwerpen sammen med seks Great Danes og fem andre juniorsvømmere. Her fortæller hun kort om, hvordan træningslejren forløb.

 

- Mine forventninger til dagene i Antwerpen var, at træningslejren ville have et stort fokus på de tekniske detaljer. Turen levede op til alle forventninger. Der var fokus på vendinger, starter og teknik, og det, tror jeg, kan være med til at udvikle min svømning. Jeg er ikke i tvivl om, at det er de detaljer, som vil forbedre mine præstationer og gøre mig til en bedre svømmer.

 

Sigmasvømmeren regner da også med, at al læringen fra træningslejren fremadrettet skal være en del af hendes daglige træning, og udover at være svømmemæssigt givende, så var det for Mia Steen Duus også en rigtig god oplevelse at have sammen med de andre danske svømmere.

 

- Det er helt klart de tekniske fokuspunkter, som jeg fortsat vil arbejde med, og som jeg vil tage med fra træningslejren. Derudover var det også en virkelig god oplevelse, at dele med de andre, og jeg tror det vil være med til at skabe en rigtig god stemning fremover, når vi sammen deltager ved andre stævner.

 

Mia Steen Duss er overordnet tilfreds med weekendens stævne i Luxembourg, og også herfra har hun fået nogle gode erfaringer, som hun vil tage med sig videre. Selvom stævnet langt fra er hendes første internationale stævne, så var der er alligevel en speciel stemning i hallen, som hun mener, er meget sigende for et stævne som Euro Meet, hvor der er et meget vidt spænd blandt deltagernes niveau.

 

- Jeg synes, at Euro Meet gik godt, og min største forventning til stævnet var, at jeg skulle ud og lære. Konkurrere og prøve nogle ting af, og jeg synes, at det lykkedes, at få meget af det til at fungere. Der var nogle løb, som gik under forventning, men de erfaringer er også med til at gøre mig til en bedre svømmer. Vi fik målt vores laktat undervejs, og der lærer jeg noget om mig selv og min restitution, og det kan jeg bruge til kommende stævner, og det kan være en medvirkende faktor til at sikre gode resultater igennem alle stævnedage.

 

- Det var en ret speciel stemning til Euro Meet, fordi der er stor variation i niveau. Der var verdensklassesvømmere, men også helt unge svømmere. Det er for mig et ret unikt stævne på den måde. Det gjorde det eksempelvis muligt for mig, at svømme finaler og konkurrere mod nogen af de hurtigste svømmere i verden. Det var en rigtig god oplevelse, og det er en god erfaring, som jeg kan tage med videre.

 

Mia Steen Duus svømmede blandt andet A-finale i 200 IM mod britiske Aimee Willmott og Hannah Miley, som hun også konkurrerede mod i 400 IM. Sidstnævnte løb vil hun have fokus på frem til Danish Open, hvor hun håber at kvalificerer sig til sommerens Europæiske Juniormesterskaber. For at opnå det mål har Mia Steen Duus en række ting, som hun vil gøre.

 

- Mit fokus frem mod Danish Open vil fortsat være 400 IM, hvor jeg stadig har udviklings muligheder i min rygcrawl. Derudover har jeg igen fokus på min brystsvømning, og det er meget motiverende. Ellers vil det være, at have fokus på detaljer som vendinger. Jeg skal på træningslejr med Sigma i vinterferien, hvor vi skal til Lanzarote. Her regner jeg med at der vil være rig mulighed for at forbedre mine tekniske færdigheder og min fysiske form.

 

SvømmeSport takker Mia Steen Duus for interviewet og ønsker hende og de andre Sigmasvømmere en god træningslejr! 



Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.