Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Oskar Lindholm ser frem til at teste formen til Euro Meet


25-01-2018 08:39:59:
Af: Freja Marquardt

Euro Meet afholdes i den kommende weekend i Luxembourg, og blandt de 26 deltagende svømmere fra Danmark er Oskar Lindholm fra Lyseng IF. 


Euro Meet løber af stablen i Luxembourg i den kommende weekend, og her stiller Danmark med et stærkt hold på 26 svømmere. Oskar Lindholm fra Lyseng IF glæder sig til stævnet, og for ham og mange af de andre danske deltagere, er Euro Meet startskuddet til langbanesæsonen.

 

Nordiske Kortbanemesterskaber i december gav Oskar Lindholm mere blod på tanden, og henover julen har han været i hård træning. Mellem jul og nytår trænede han i USA, hvor han fik prøvet en masse nye ting af, som han nu bruger i sin daglige træning.

 

”Jeg har ikke trænet så meget pace, fordi min træner Bjarne (Kragh., red) og jeg i stedet har fokuseret på min teknik og på taktikken. Hvis de to ting lykkedes til stævnet, så er jeg ikke i tvivl om, at de hurtige tider nok skal komme helt af sig selv,” siger Oskar Lindholm.

 

Oskar Lindholm skal sammen med 25 andre danske svømmere deltage

ved weekendes Euro Meet i Luxembourg. 

Foto: Morten Lindholm. 

 

Weekenden skal afsløre om den hårde træning har fået Oskar Lindholm derhen, hvor han gerne skulle være på denne tid af sæsonen. Derudover skal stævnet bruges som springbræt til den videre planlægning af den resterende sæson og specielt frem mod Danish Open, hvor målsætningen er at få A-krav til Europæiske Juniormesterskaber på 1500 fri.

 

”Euro Meet skal vise, hvor jeg er nu rent svømmemæssigt, og hvad jeg skal hjem og arbejde videre med inden det går løs til Danish Open. Det glæder jeg mig til at finde ud af. Derudover glæder jeg mig helt vildt til at mærke sammenholdet og den gode stemning, som der er, når juniorlandsholdet er afsted,” siger Oskar Lindholm.

Selvom Oskar Lindholm er spændt på at skulle afsted Euro Meet, hvor også en masse verdensstjerner vil deltage, så gælder det samme som ved et mindre stævne i Danmark: Det handler om at svømme stærkt. Det hjælper ham i den forbindelse, at han ved, at resten af SvømmeDanmark også holder øje med, hvordan de danske svømmere klarer sig.

 

”Det er super fedt, at vi kan mærke, at folk viser interesse. Det er en klar motivation til at svømme endnu hurtigere, fordi jeg ved, at der derhjemme bliver lagt mærke til, hvordan det går os alle”.

 

SvømmeSport takker Oskar Lindholm for interviewet og ønsker ham og de andre danske svømmere god fornøjelse i Luxembourg!

 

 

 

 

.



Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.