Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


"Det giver mig et boost til resten af min karriere"


26-06-2017 16:55:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

15 svømmere er udtaget til EM Junior, der skydes i gang allerede på onsdag. Som optakt hertil fortæller Regitze Gaard i interviewet her lidt om forventningerne til stævnet.


Fra den 28. juni til den 2. juli skal den israelske by Netanya danne rammen for dette års EM Junior. Her er 15 danske svømmere udtaget til at skulle konkurrere mod de bedste juniorer i Europa og forsvare de røde og hvide farver.

 

En af de danske juniorer, der er klar til at skulle i bassinet, når konkurrencerne skydes i gang, er KVIK Kastrups Regitze Gaard. I interviewet her fortæller hun blandt andet lidt om forberedelserne op til stævnet, men allerførst udtaler hun følgende om sine forventninger til egne præstationer ved det kommende mesterskab:

 

- Jeg forventer af mig selv, at jeg svømmer mit bedste i den her sæson, da optakten og forberedelserne har været under de bedst mulige forhold. Vi har også haft mulighed for langbane træning i Bellahøj, da vi ikke har det i Kastrup. Det, og så det stævne vi har haft fokus på i hele langbanesæsonen, da jeg skulle kvalificere mig til Danish Open.

 

- Mit første mål er at sætte personlige rekorder i mine løb. Mit andet mål er at komme videre i en semifinale, og hvis det lykkes, så kan alt jo ske.

 

- Jeg har ikke svømmet så langt i meter op til, men jeg har svømmet ret meget pace til 200 fly, da det er det første løb, jeg skal svømme, uddyber Regitze om forberedelserne og fortsætter om de sidste dages træning inden stævnet:

 

- Mit fokus bliver at få finpudset de sidste ting i de stilarter, jeg skal svømme, så jeg kan være 100% klar, når det virkelig gælder.

 

Et vigtigt fokus for den mange juniorsvømmere bliver nemlig at kunne levere, når det virkelig gælder og på den måde få en masse ny læring med sig videre, når det senere gælder seniorkarrieren. Noget, som Regitze også udtaler sig om i interviewet her:

 

- Det betyder ret meget for mig at være udtaget til EJM. Det giver mig et boost til resten af min karriere. De sidste to år har jeg været med til NJM, så det her er lige et skridt tættere på de mål, jeg har i fremtiden. Det er også et skridt tættere på EM til vinter, hvor jeg gerne vil prøve at komme med, så på den måde giver det mig også et boost, fortæller hun og afslutter:

 

- Jeg ser allermest frem til at give den gas og være sammen med resten af EJM-holdet!

 

Mange tak til Regitze for interviewet.

 

Her på SvømmeSport følger vi op på de danske resultater under hele stævnet, men inden da har du også muligheden for at smutte forbi siden her for mere information om mesterskabet.

 

Regitze Gaard er klar til at forsvare de danske farver ved
EM Junior. Foto: Privat.



Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.