Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Julie Aglund Lauridsen: overrasket over sin hurtige 800 meter fri


20-11-2014 21:00:00:
Af: Mette F. Pedersen

Ved aftenens finaleafsnit vandt Julie Aglund Lauridsen kvindernes 800 meter fri i tiden 8.26.96. Hun forbedrer dermed sin personlige rekord, som hun satte for blot to uger siden ved North Sea Swim Meet i Stavanger.


Den VKM-kvalificerede sigma-svømmer, Julie Aglund Lauridsen, svømmede overraskende hurtigt her til aften.

 

Julie Aglund Lauridsen blev tidligere i aften danskmester på 800 meter fri i tiden 8.26.96. Andenpladsen gik til klubkammeraten, Maj Howardsen, i tiden 8.39.17. Trejdepladsen gik til Signe Bro fra Gentofte Svømmeklub i tiden 8.45.05

 

SvømmeSport har talt med Julie om hendes flotte præstation i Bellahøj.

 

 "Jeg er super glad og meget overrasket over min 800 meter fri her til aften. Jeg kunne selv følge lidt med på tidstavlen, og lagde da også mærke til mit udlæg på 4.17.02 de første 400 meter var hurtigt, men jeg havde ikke forestillet mig at svømme så hurtigt." fortæller Julie med et smil på læben.

 

 

Foto: Privat. 

Julie lagde kort efter finaleafsnittet dette billede op på Facebook, som viser Julies badehætte og den nye ovale guldmedajle. Julie tilføjede følgende kommentar til billedet: "Så er formen vidst ved at være på plads! På 4 uger har jeg slået 8 sekunder af min pr på 800 fri. 8.26,96 med negativ split her til aften, føler mig jo helt som årgangsvømmer igen"

 

 

Jeg vil svømme så tæt på PR som muligt

Julie vil allerede være i bassinet igen i morgen, for at svømme 400 meter fri. Om de kommende dage fortæller Julie, at hun er klar til give den gas på samme måde, som hun gjorde i dag.

 

"Jeg vil forsøge, under resten af stævnet, at svømme så tæt som muligt på mine personlige rekorder. Min 800 fri tegner godt til VKM, og selvom jeg er vildt overrasket, så er jeg jo samtidig utrolig tilfreds." fortæller Julie til SvømmeSport.

 

Find alle resultater fra førstedagen af DKM HER




Tags: DKM 2014

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.