Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Viktor Bromer: 2015 er startet bedre end forventet


08-02-2015 19:20:00:
Af: Anne Vegeberg Hansen

Jeg svømmer meget bedre, end jeg troede, at jeg ville gøre på nuværende tidspunkt, siger den 21-årige svømmer.


Da han deltog i det årlige Euro Meet i Luxembourg sidste weekend sammen med The Great Danes, formåede Viktor Bromer at svømme sig overbevisende til førstepladsen på 200 m butterfly, hvor han samtidig fik sat stævnerekord med tiden 1:56.89.

 

Selv kommer det dog lidt bag på Aalborg-svømmeren, at han svømmer, som han gør.

 

- Det gik helt vildt godt i Luxembourg. Jeg er meget bedre, end jeg troede, at jeg ville være på nuværende tidspunkt, siger han til SvømmeSport og påpeger, at han svømmer cirka fem sekunder hurtigere, end han gjorde sidste år på dette tidspunkt.

 

- Det er ikke bare den hurtigste tid, jeg nogensinde har svømmet i januar måned, men det er stort set den hurtigste tid, jeg har svømmet uden nogen form for nedtrapning.

 

Ovenpå en hektisk efterårssæson valgte Viktor Bromer ellers at tage en længere pause fra svømmetræningen efter VM på kortbane, som fandt sted i starten af december. Det var uvant for den 21-årige landsholdssvømmer og kunne have haft en helt anden effekt på hans præstation i Luxembourg, påpeger han.

 

- 18 dage ud af vandet er ikke noget, jeg har gjort før. Men jeg har selvfølgelig siden hen kørt hårdt på og fokuseret på at komme så godt i gang med sæsonen som overhovedet muligt, siger Aalborg-svømmeren, der tidligere har udtalt, at han i 2015 vil træne mere målrettet med de ting, der ikke virker optimalt for ham.

 

- Og det er gået rigtig godt med at træne de svage punkter, hvilket jeg også synes, at de gode tider her i starten af året er et tegn på – at jeg ligger og arbejder med de rigtige ting til træning og blot skal klø på med det.

 

- Så jeg regner jeg med, at jeg nok skal få en god sæson foran mig, siger Viktor Bromer, der oven på en længere juleferie til gengæld også har haft nok at se til med først to ugers træningslejr i Sydafrika, hvorefter han rejste til Kristiansand for dyste ved et stæve, inden turen gik til Luxembourg sammen med The Great Danes sidste weekend.

 

Søndag er han så allerede på farten igen, hvor han og flere af klubkammeraterne fra Aalborg Svømmeklub rejser på to ugers træningslejr i Florida.

 

- Når vi kommer hjem handler det om trials til VM på langbane, hvor der selvfølgelig skal svømmes stærkt, siger Viktor Bromer.

 

Læs også ”Bromer klart hurtigste til Euro Meet."



Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.