Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Julie Kepp Jensen jagter EM-billetten


07-11-2017 16:15:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Ved weekendens DM i Greve er det store mål for Julie Kepp Jensen at kvalificere sig til EM på hjemmebane i næste måned. Læs interviewet med hende her.


På torsdag skydes DM på kortbane i gang i Greve Svømmehal, og dette år er der en masse på spil for de mange danske svømmere. Stævnet fungerer nemlig som et kvalifikationsstævne, og det er derfor her, at de skal jagte kvalifikationen til EM, der svømmes i København i næste måned.

 

Julie Kepp Jensen (A6) er en af de svømmere, der håber på at skulle være en del af den danske trup ved det europæiske mesterskab fra den 13. – 17. december. Det er derfor med klare forventninger, at hun går ud til stævnet i Greve i den kommende weekend:

 

- Mine forventninger til stævnet er først og fremmest at svømme hurtigt. Jeg har haft et rigtig godt træningsforløb op til stævnet, så det forventer jeg, at man kan se på resultaterne, og det er til trods for, at jeg slet ikke er toppet til dette stævne. Derudover håber jeg også på, at jeg kan kvalificere mig til EKM til december på hjemmebane. Det kunne være rigtig fedt, fortæller hun.

 

Julie stiller op i 50, 100 og 200 fri samt 50 ryg, og hun håber særligt på at kunne kvalificere sig til EM i 50 fri, der svømmes om fredagen.

 

- Jeg håber i hvert fald på at kunne kvalificere mig i 50 fri, og så må jeg se, hvad det ellers kan blive til.

 

- Fokus for mig, når jeg hopper i vandet, bliver ligesom alle andre gange, jeg hoppet i vandet, at jeg skal gøre mit bedste for at fuldføre den plan, jeg har lagt med min træner inden løbet, uddyber Julie om forventningerne til stævnet.

 

- Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg ikke topper til dette stævne, og at jeg ser det mere som et kvalifikationsstævne end et topningsstævne. Det betyder jo så også, at jeg så forhåbentligt kan svømme hurtigere til EM end DM. Da det primære mål er EM, betyder det også, at jeg lægger min træning, så jeg topper der.

 

Julie kan dermed se frem til et konkurrencefyldt stævne, hvor den sidste tids hårde træning forhåbentlig betaler sig og resulterer i hurtig svømning og en EM-billet.

 

- Jeg ser allermest frem til at se, hvor hurtigt jeg kan svømme under omstændighederne, at jeg jo stadig ligger i meget hård træning. Men jeg tror, det bliver godt, for jeg føler virkelig, jeg har rykket meget til træning i den sidste periode, afslutter hun.

 

Tak til Julie for interviewet.

 

Her på SvømmeSport ser vi frem til at følge de danske svømmeres kamp om en billet til EM, når stævnet i Greve skydes i gang på torsdag med første indledende afsnit klokken 9.30. 

 

Du kan finde Dansk Svømmeuions DM-pressemeddelelse her.

 

Foto: Patrick Kraemer.



 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.