Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Katrine Bukh Villesen under EM-kravet på 200 butterfly


10-11-2017 18:10:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Med en flot PR på 2.07.73 hentede Aalborg-svømmeren samtidig mesterskabstitlen på distancen.


Der var lagt op til noget af en finale, da 200 butterfly for damer skulle svømmes her til aften ved DM i Greve. Med en startliste fyldt med hurtige danske damer og en enkelt tyrkisk svømmer var der masser af spænding i luften inden start.

 

Og det blev da også til et stærkt løb af damerne, hvor blandt andre Katrine Bukh Villesen (Aalborg Svømmeklub) med en flot ny personlig rekord formåede at svømme sig til mesterskabstitlen og en tid under EM-kravet. Med tiden 2:07.73 slog hun samtidig hænderne først ind som ny dansk mester på distancen og løftede straks en knyttet næve i luften.

 

SvømmeSport fangede efterfølgende Katrine i hallen til et par kommentarer oven på løbet.

 

- Jeg er rigtig glad for, at jeg svømmede så hurtigt. Det, synes jeg, er super fedt, for nu er det jo EM, der bliver det primære, så jeg har ikke været helt nedtrappet til det her. Så det er fedt, at jeg stadig kan forbedre mig og forhåbentlig svømme endnu hurtigere, når vi skal til Royal Arena, lægger den glade Aalborg-svømmer ud og fortsætter om tiden, der var langt under EM-kvalifikationstiden på 2:14.81.

 

- Det er mega fedt! Det har været målet i meget lang tid, at jeg skulle med til EM. Og så nu, hvor det bliver på hjemmebane, så kunne det være super fedt at komme med. Så det er det, jeg har trænet frem mod hele denne sæson og meget af sidste sæson, hvor der også var fokus på det. Så er det bare super fedt, at det lykkes nu. Så kan jeg virkelig fokusere på det her efter DM.

 

- Selve løbet var et rigtig godt løb. Jeg følte, at jeg havde styr på det hele. Men hele stemingen er også bare super fed, for alle svømmer så hurtigt. Man kan virkelig mærke, at alle folk er opsatte på, at de gerne vil under de her kravtider, så det er helt vildt fedt at være med til. Også det her med, at der er tyrkere med – det giver lidt ekstra konkurrence, så det er super nice, at de kan være her.

 

Udover 200 butterfly kan Katrine se frem til at komme i vandet senere til 4x200 fri holdkappen samt i morgen og søndag i de to individuelle løb 400 medley og 100 medley, hvor hun håber på at kunne præstere lige så godt.

 

- Jeg vil også gerne under kravtiden der og få nogle gode løb med god fart og gode tider.

 

Da Katrine afsluttende bliver spurgt ind til, om vi kan forvente mere topsvømning fra hende, griner hun og svarer:

 

- Det håber jeg i hvert fald!

 

Mange tak til Katrine for interviewet.

 

Du kan følge resultaterne fra DM kortbane på livetiming.dk

 

En tilfreds Aalborg-svømmer ovenpå 200 butterfly-finalen.
Foto: SvømmeSport. 



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.