Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Victoria Bierre vinder sin første seniormesterskabstitel og svømmer under EM-kravet


12-11-2017 19:10:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Med en stærkt 200 ryg finale ved søndagens DM har Victoria Bierre nu både svømmet under EM-kravtiden på 100 og 200 ryg.


Der har været fart på ved DM i Greve, hvor EM-kvalifikationer har været på spil, og søndag aften har ingen undtagelse været. Her har flere svømmere formået at svømme under EM-kravene i de forskellige discipliner, og vi venter nu bare på, at den endelige danske EM-trup udtages.

 

Men inden EM-holdet bliver offentliggjort, bringer SvømmeSport her et interview med Gladsaxe-svømmeren, Victoria Bierre, der her til aften svømmede en rigtig flot 200 ryg finale. Med tiden 2:08.39 vandt hun sin første seniormesterskabstitel, svømmede under EM-kravet og satte en lille PR. Alt i alt et godkendt løb. Victoria fortæller først og fremmest om følelsen af den første mesterskabstitel som senior:

 

- Det føles super godt. Jeg er utrolig glad for min 200 ryg her til aften. Det var lige et par tiendedeles personlig rekord, så det er jeg rigtig tilfreds med. Så håber jeg, at der er lidt mere i den til EM.

 

- Det er det, jeg har trænet efter. Jeg havde jo været under kravtiderne før, men jeg skulle jo lige komme det igen, så det var super dejligt, at det lykkedes. Så jeg får lov til at repræsentere Danmark ved EM om en måned. Det var helt klart målet, uddyber Victoria, der også svømmede under EM-kravet på 100-meteren i fredags.

 

Victoria Bierre snuppede dermed mesterskabstitlen foran blandt andre Sarah Bro og Sofie Hansen, som måtte snuppe henholdsvis 2. og 3. pladsen, og det var Gladsaxe-svømmeren yderst tilfreds med.

 

- Ja, jeg er bare glad for at vinde. Det er mit mål at være den bedste. Jeg synes, at det er sjovt at konkurrere, og hvis jeg var blevet 2’er havde det ikke gjort den store forskel så længe, jeg ved, at jeg har gjort alt, hvad jeg kan.

 

Som man også har kunne mærke på mange af de andre svømmere, har den særlige stemning i hallen givet et ekstra boost, hvor man uden tvivl har kunne mærke, at der er noget stort på spil. EM-billetterne.

 

- Det giver helt klart noget ekstra. Der har været en fantastisk stemning her i hallen. Nu er det selvfølgelig mit første seniormesterskab, hvor jeg selv er seniorsvømmer. Jeg var ikke med til senior-DM sidste år, men jeg var i 2015, hvor der også gjaldt en EM-kvalifikation, og i 2013 var jeg også med, og det er jo en hel fantastisk stemning specielt nu, hvor EM er på hjemmebane. Der er virkelig god stemning i hallen, og alle er helt op og køre.

 

Victoria Bierre har før deltaget i store juniormesterskaber, men nu gælder det for alvor den helt store scene, når EM løber af stablen i næste måned, hvor de helt store navne forventes at deltage.

 

- Det bliver stort. Det er jo nogle helt andre, man skal konkurrere imod. Det er jo alle de store, som har været med til OL og diverse stævner. Tidligere har jeg kun været med juniorsvømmerne af sted, så jeg regner også med at kunne få noget erfaring fra dem, der er ældre end mig, så jeg kan lære noget af det. Jeg forventer helt klart en masse læring og erfaring. Og svømme hurtigt, afslutter Victoria smilende.

 

SvømmeSport siger tak for interviewet og stort tillykke med mesterskabstitlen og tiden under EM-kravet. 

 

Foto: SvømmeSport.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.