Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Jeg synes, at det er utrolig fedt at være en del af det nye Great Danes”


27-09-2016 18:00:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Josephine Holm, der er en del af det nye Great Danes for piger, var med i weekenden, da sæsonen blev kickstartet med Orientation Camp, og her fortæller hun lidt om oplevelsen.


I den netop overstået weekend blev der afholdt Orientation Camp, også kendt som kick-off-camp, for Great Danes og seniorlandsholdet. Med et nyoprettet Great Danes-hold for piger var der tilmed endnu flere unge talenter til at skyde sæsonen i gang.


Josephine Holm fra KVIK Kastrup er et af de nye ansigter på pigernes Great Danes-hold, og hun glæder sig over, at der nu også er et hold for pigerne.

 

- Jeg synes, at det er utrolig fedt at være en del af det nye Great Danes, fortæller hun. Stemningen er helt vildt god. Jeg kommer personligt fra et juniorlandshold, og nu er Great Danes et landshold for vores første tre senior år. Så det er et slags “ungdomslandshold” til et internationalt seniorniveau.

 

Weekenden i Bellahøj og Brøndby gav de mange nye svømmere på Great Danes en masse inputs til deres træning og videre udvikling. Josephine fortæller følgende om weekendens oplevelser:   

 

- Fredag mødtes vi Bellahøj, hvor vi havde en vandtræning på 2 timer og sluttede af med en holdkap. Derefter kørte vi til Idrættens Hus, hvor vi skulle spise aftensmad, have et oplæg af Martin Karup og overnatte til dagen efter. Lørdagen stod på et foredrag af Annemaria fra Antidoping Danmark, styrketræning med Marcus Noer, frokost, foredrag af Team Danmarks sportsdiætist Majke, og så sluttede vi af med et oplæg fra Dean (Boles red.), udtaler hun og fortsætter videre om weekendens højdepunkter:

 

- Det var fedt at opleve den gode stemning mellem os svømmere, og at lære en masse ting fra alle disse oplæg. Jeg lærte nogle nye ting omkring squat og dødløft, som jeg helt klart kan bruge hjemme i mit eget styrketræningslokale.

 

Og det var da heller ikke kun oplæggene, der var en succes ifølge Josephine. Hun er tilmed meget begejstret for det sociale på holdet, der allerede nu virker rigtig positivt:

 

- Det er rigtig godt! Alle er meget udadvendte, og alle snakker med alle. Det tror jeg, er noget, som vi alle sætter stor pris på, fortæller hun og fortsætter videre om trænerteamet:

 

- Jeg havde ikke prøvet at træne under nogen af trænerne før i fredags, men jeg fornemmer, at der er et godt samarbejde mellem både min klubtræner, Dean og mig som svømmer, hvilket helt klart er vigtigt for, at alle kan lære og udvikle hinanden til det bedste.

 

Og netop udviklingen under Great Danes er noget, som Josephine ser frem til i den kommende tid, der forhåbentlig byder på endnu flere arrangementer, som det i weekenden.

 

- Great Danes kan hjælpe mig med at komme ind i seniorsvømning på en ordentlig måde og blive indstillet på, hvad seniorsvømning egentlig er. Jeg glæder mig til den udvikling og ser frem til at komme på flere ture med Great Danes-holdet, slutter hun af.

 

Tak til Josephine for interviewet!

 

Du kan se det samlede Great Danes-hold herunder:

•   Josephine Holm (KVIK Kastrup)

•   Signe Bro (Lyngby Svømmeklub/NTC)

•   Josefine B. Pedersen (VAT CPH/MK 31)

•   Merete Toft Jensen (Holstebro SvømmeClub)

•   Amalie Mikkelsen (Gladsaxe Svømmeklub/NTC)

•   Caroline Erichsen (Sigma Sim Birkerød)

•   Maria Grandt (Hovedstadens Svømmeklub)

•   Lisa Steen Duus (Sigma Swim Birkerød)

•   Maj Howardsen (Sigma Swim Allerød)

 

•   Tobias Bjerg (AGF Svømning)

•   Philip Greve (Farum Svømmeklub)

•   Nicholas Blanch (Aalborg Svømmeklub)

•   Jonas Nervil Kistorp (Lyngby Svømmeklub)

•   Jacob Jørgensen (KVIK Kastrup)

•   Christian V. Rasmussen (Odense Svømmeklub)

•   Giano Grillo (Hovedstadens Svømmeklub)

 

Josephine Holm. Foto: Privat.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.