Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Jeg glæder mig til at træne med de andre Great Danes”


13-05-2017 16:20:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Maj Howardsen er med, når otte Great Danes tager til Canada i næste uge, hvor der skal trænes og konkurreres på den internationale scene. Læs mere her.


Fra den 17. til den 23. maj vil otte Great Danes svømmere opholde sig i Toronto, Canada, hvor en lille uges træning kombineret med et stævne vil finde sted. Formålet med turen er, at svømmerne får en masse erfaring med sig videre – både i træningsbassinet og ved stævnet Hicken International Meet, som de deltager i fra den 18. til den 21. maj.

 

Sigma Swim Allerøds Maj Howardsen er en af de Great Danes, der deltager, og her fortæller 97’eren lidt om sine tanker omkring turen. Først og fremmest ser hun frem til at komme af sted med de andre Great Danes-svømmere og få en masse erfaring.

 

- Jeg glæder mig naturligvis til at træne med de andre Great Danes og få oplevet lidt af Torontos seværdigheder.

 

- Det er super inspirerende at både træne og svømme stævne sammen med andre svømmere, der vil det lige så meget som en selv. Derudover er det også altid fedt at se og lære af hinanden. Vi gør jo alle sammen tingene forskelligt og har haft succes med det, derfor er det altid super interessant at diskutere og udveksle alt fra snak om studie, svømning og hverdagsudfordringer.

 

- Fordelen ved at tage med landsholdet til Canada er helt sikkert muligheden for at svømme mod internationale svømmere. Der er ingen bedre måde at forberede sig til de store mesterskaber end at komme ud og race på fremmed jord. Derudover er det altid en fornøjelse at rejse med de andre dygtige svømmere fra Danmark, da folks tilgang og attitude til ture som denne her altid er i top, uddyber hun og fortsætter om forventningerne til Hicken International Meet, der byder på en masse udenlandsk konkurrence:

 

- "International erfaring" er helt sikkert nøgleordet på denne her tur. Jeg skal ud og fylde rygsækken med nye indtryk, erfaringer og fede oplevelser. Det her stævne bliver således en god forberedelse på sommerens mesterskab, hvor jeg forhåbentligt kan bruge mine nye værktøjer fra min fyldte rygsæk.

 

- Rent indstillingsmæssigt er det her et træningsstævne som alle andre træningsstævner i denne periode af en makrocyklus. Fokus er på at svømme så godt og så hurtigt som muligt samtidig med, at man ligger i hård træning, fortæller Maj og afslutter:

 

- Lige præcis det her stævne bliver den første internationale forberedelse i den her makrocyklus til sommerens VM i Budapest. Og jeg kan ikke vente med at komme af sted og komme i gang!

 

Mange tak til Maj for interviewet.

Du kan læse mere om Canada Touren og landstræner Dean Boles’ udtalelser herom i gårsdagens nyhed på SvømmeSport

 

Foto: Patrick Kraemer.



 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.