Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Det var en lærerig tur med masser af oplevelser”


29-05-2017 12:45:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Great Danes-svømmeren Trine Kjøngerskov fortæller her om den Canada Tour, som hun sammen med resten af truppen for nyligt er vendt hjem fra.


Otte Great Danes-svømmere var fra den 17. til den 23. maj af sted på Canada Tour, der bød på stævne og træning i Toronto. Her fik de otte svømmere mulighed for både at træne under anderledes træningsfaciliteter samt at konkurrere på den internationale scene.

 

Trine Kjøngerskov (AGF Svømning) fortæller her lidt om turen:

 

- Jeg synes, at turen gik rigtig godt. Det var en lærerig tur med masser af oplevelser.

 

- Træningsfaciliteterne i Toronto var gode. Selve stævnet blev svømmet i Markham Pan Am Pool, som var en ret stor hal med stor tribune på den ene side. En ting, som vi godt kunne have brugt, var et afsvømningsbassin, da kroppen godt kunne mærkes efter 3. og 4. stævnedag.

Vores træninger før og efter stævnet blev svømmet i Toronto Pan Am Sport Centre, som var et kæmpe sportscenter med to olympiske bassiner. Vi fik også en rundvisning ind og se, hvor de canadiske udøvere til dagligt træner. Deres faciliteter var 50 gange bedre, end dem vi har i Danmark. Det var meget fascinerende og spændende at se.

 

Ved stævnet Hicken International Meet, som Great Danes-truppen deltog i, formåede Trine at svømme flere medaljer hjem, blandt andet guld på 4x100 fri og sølv på 50 fly og 1500 fri. Om dette fortæller hun:

 

- Jeg synes, stævnet gik rigtig fint. Jeg er i tung træning, så jeg havde ikke forventet gode tider. Det skal dog siges, at jeg er glad for min præstation til stævnet. Jeg gik tider, som var nogle af de hurtigste tider, jeg har svømmet midt i sæsonen. Jeg fik også svømmet løb, som jeg normalt ikke svømmer, som er god træning for mine primære løb, fortæller hun og uddyber om turen:

 

- En tur som denne giver mig meget erfaring og læring, som jeg kan tage med hjem i min daglige træning og arbejde med. Det er spændende at arbejde med nye mennesker, som kan være med til at videreudvikle ens svømning.

 

Udover træningen blev der da også mulighed for at opleve lidt andre ting, når nu de var taget hele vejen til Canada.

 

-Vi var nede og se Niagara Falls, som var virkelig smukt og en stor oplevelse. Dagen efter var vi i Toronto Centrum, hvor vi fik shoppet lidt og var oppe i CN Tower, hvor vi kunne se ud over hele byen, fortæller Trine og afslutter:

 

- Jeg synes rigtig godt om at være med Great Danes-truppen. Det er nogle skønne mennesker at være sammen med!

 

Mange tak til Trine for interviewet.

 

Trine foran bassinet i Toronto.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.