Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Great Danes-svømmer klar til weekendens Event Camp


08-09-2017 08:40:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Trine Kjøngerskov deltager fredag og lørdag i Dansk Svømmeunions Event Camp, hvor en række af Danmarks bedste svømmere samles og sammen skal skabe et stærkt fundament for den kommende tid. Læs mere her.


32 svømmere vil i dag og i morgen være samlet i Idrættens Hus i Brøndby, hvor Dansk Svømmeunion afholder den såkaldte Event Camp. Her vil fokus være at ryste de mange svømmere fra både seniorlandsholdet, juniorlandsholdet og Great Danes sammen og skabe et godt fundament for gode og stærke resultater i fremtiden. Alt sammen som led i forberedelserne frem mod OL i Tokyo 2020.

 

Ved weekendens arrangement vil Trine Kjøngerskov (AGF Svømning) være at finde, og hun ser frem til at deltage og håber på, at weekendens oplæg og aktiviteter kan give hende masser af nye værktøjer og læring med videre.

 

- Mine forventninger til weekendens Event Camp er, at det bliver en lærerig weekend, hvor jeg forventer at få en masse læring med hjem, som jeg kan bruge i min dagligdag, fortæller Trine først og fremmest.

 

På programmet de to dage er blandt andet oplæg fra eksperter samt teambuilding i form af diverse livredningsaktiviteter, og det er alt sammen noget, som Trine ser frem til at udfordres med.

 

- Jeg ser frem til alle aktiviteterne, da det er en god afveksling fra hverdagen. Især programmet lørdag lyder spændende. Det bliver nyt for mig at lave aktiviteter omkring livredning og teambuildings opgaver. Det udfordrer mig, fortæller hun og fortsætter:

 

- Jeg synes, at det er godt, der bliver afholdt en orienteringsweekend som denne, da jeg er ny på Great Danes. Det gør, at jeg får et indblik i og forståelse af, hvad det vil sige at være på Great Danes.

 

Trine Kjøngerskov er klar til weekendens arrangement med resten af

Great Danes-truppen, junior-, og seniorlandsholdet. Foto: Privat. 

 

Et vigtigt fokus under weekendens arrangement er netop, at svømmerne får skabt et godt fundament for den kommende sæson og deres fremtidige karriere, og hele formålet med campen retter sig særligt mod at give de mange svømmere værktøjer til at kunne opnå gode resultater i fremtiden.

 

- Jeg er sikker på, at denne weekend er med til at skabe et godt fundament for fremtiden, både på kort sigt og på lang sigt. Jeg forventer at lære nye ting og få viden, som jeg kan tage med hjem i min dagligdag og arbejde videre med, udtaler Trine herom og afslutter om forventningerne til sammenholdet blandt de mange svømmer, der forhåbentlig kan bidrage endnu mere til den nye læring.

 

- Det betyder meget for mig, at vi har gode relationer indbyrdes, da jeg tror, at det vil skubbe os alle sammen i den rigtige retning. For mig er det altid lærerigt og inspirerende at lære fra andre.

 

SvømmeSport takker Trine for interviewet.

 

Du kan læse mere om Event Camp i SvømmeSports tidligere nyhed her.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.