Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Rikke Møller i omkamp om finaleplads


23-08-2014 16:50:00:
Af: Anne Vegeberg Hansen

Den danske landsholdssvømmer deler ottendepladsen med ukrainske Mariya Liver i semifinalen på 50 m bryst og må nu kæmpe endnu en gang om finaleplads.


Rikke Møller Pedersen formåede ikke at sikre sig en overbevisende plads i finalen i 50 m bryst lørdag eftermiddag. Faktisk står den danske topatlet på vippen til at svømme med om medaljer  i og med, at hun deler ottendepladsen med ukrainske Mariya Liver med en identisk tid på 31.32.

 

- Jeg ved ikke lige, hvad jeg har gang i, lyder det fra en overrasket Rikke Møller Pedersen umiddelbart efter semifinalen.

 

- Det er jo noget mærkeligt noget, jeg ligger og laver. Måske er det fordi, at jeg ikke rigtig har kunnet sætte mig op til det. Jeg glæder mig meget mere til at svømme holdkap i morgen, og måske er det det, der overskygger lidt, tilføjer hun og henviser til 4x100 m medley, der svømmes søndag eftermiddag.

 

Rikke Møller endte som samlede nummer syv efter formiddagens indledende afsnit med tiden 31.21, og hun svømmer dermed langsommere i semifinalen. Om hun kan forbedre den, må så vise sig i en omkamp.

 

Til at starte med var den 25-årige topsvømmer dog ikke sikker på, at hun overhovedet ville melde sig klar til den.

 

- Jeg ved ikke om, jeg svømmer den. Jeg har aldrig prøvet det her før, lød det fra den guldvindende Europamester umiddelbart efter semifinalen.

 

Vi på SvømmeSport afventer spændt på at se, om Rikke ikke alligevel kan formå at komme i finalen og dermed måske forsøge at få en ekstra medalje til Danmark.

 

Læs også "De danske herrer efter sidste EM-løb: Vi har haft det bedste sammenhold" og "Tre danske svømmere videre til semifinaler lørdag morgen"




Tags: EM 2014

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.