Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Lotte Friis kæmper for at finde styrke til 400 m fri-finale


24-08-2014 10:40:00:
Af: Anne Vegeberg Hansen

Den sygdomsramte 26-årige landsholdssvømmer var i vandet for første gang siden torsdag.


Det var en noget svækket Lotte Friis, der mødte pressen i Velodrom-hallen i Berlin søndag formiddag, efter at hun med tiden 4:09.75 sikrede sig en finaleplads i 400 m fri, der skydes i gang senere på dagen.

 

- Jeg var første gang i vandet i går siden min 800 m, og jeg kan godt mærke, at jeg er slap og har ligget i sengen og ikke rigtigt har spist noget. Men sådan er det jo, og jeg må bare prøve på at komme videre. Og det synes jeg, at jeg har prøvet på i dag, siger hun

 

Lotte Friis har været ramt af sygdom det meste af ugen under dette års EM på langbane, som lukker ned søndag aften. Derudover har der været snak om en for dårlig nedtrapning i hendes træning op til EM.

 

Friis formåede dog at komme i finalen i 800 m fri og stillede op til start, da den blev skudt i gang torsdag. Men med tiden 8:27.21 endte hun blot på fjerdepladsen og formåede ikke at gentage metal-høstningen fra EM på langbane i 2010.

 

Dengang blev det til hele to guldmedaljer og en bronze til langdistance-svømmeren. Men det ser sygdom altså ud til at have sat en stopper for ved dette mesterskab. Således meldte Lotte Friis også fra til 1500 m fri fredag, og var dermed første gang i vandet igen søndag formiddag.

 

- Jeg havde snakket med min amerikanske træner inden, og han kom ned og sagde: prøv at lade være med at lytte til din krop og så bare prøv at give den alt det, du har. Og så må vi håbe på, at det ender med en finaleplads.

 

- Vi blev kort sagt enige om, at det var okay at prøve at slå mig selv ihjel i dag. For jeg har jo ferie i morgen. Og nu må vi se, hvad det bliver til i aften, og se, hvad der er i tanken, siger Lotte Friis, der til dagligt træner i USA.

 

Julie Aglund Lauridsen og Maj Howardsen svømmede også indledende 400 m fri søndag formiddag. De endte som henholdsvis samlede nummer 15 og 22, og det blev dermed sidste gang de to debutanter var i aktion under dette mesterskab.

 

Finalen i 400 m fri skydes i gang klokken 16:47.

 

Læs også "Lotte Friis stiller ikke op i 1500 m fri i dag, fredag"




Tags: EM 2014

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.