Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Lotte Friis vender tomhændet hjem fra EM: Det er underligt


24-08-2014 19:00:00:
Af: Anne Vegeberg Hansen

Nyt træningsmiljø og sygdom stod i vejen for, at Lotte Friis kunne bidrage til Danmarks historisk store medaljehøst ved EM i Berlin.


Det blev ikke til mere end to finalepladser på henholdsvis 400 og 800 m fri for landsholdsveteranen Lotte Friis under dette års Europamesterskaber på langbane. Og taget i betragtning, at stævnet i Berlin går hen og bliver det mest indbringende for Danmark nogensinde, er det da også lidt specielt, at den 26-årige topsvømmer ikke har bidraget.

 

- Det er godt, at mange af de andre har steppet op og taget medaljer, nu hvor jeg ikke har kunnet. Det har dog været lidt underligt, men sådan er det jo. Jeg tænker ikke så meget over det, men siger til mig selv, at det bare har været endnu et stævne, og så må jeg komme videre, siger Lotte Friis til SvømmeSport søndag.

 

Her svømmede hun finale i 400 m fri og endte som samlede syv’er med tiden 4:10.13, hvilket var hele 38/100-dele langsommere, end hun svømmede i indledende afsnit tidligere på dagen.

 

Lotte Friis nåede også finalen i 800 m fri, som løb af stablen torsdag, men heller ikke her lykkedes det hende at finde storformen frem i og med, at hun endte på fjerdepladsen med tiden 8:27.21.

 

Dagen efter meldte hun så pas på 1500 m fri på grund af maveonde.

 

Alt i alt har EM på langbane i Berlin ikke været Lotte Friis’ mesterskab.

 

- Jeg ved ikke, om jeg kan bruge det her EM til så meget videre. Jeg har nogle ting, jeg skal arbejde på næste sæson, og det bliver det, jeg vil have fokus på.

 

- Jeg har været syg, og så har jeg jo fået ny træner ved at flytte til USA. Så min teknik har ikke siddet, hvor den skulle i vendingerne, fordi vi er ved at lave om på nogle ting. Så de ting, skal jeg forhåbentlig ikke døje med igen næste år, siger Lotte Friis, der på trods af et skuffende mesterskab alligevel kan finde et smil frem på læberne.

 

Vi krydser fingre for, at Lotte er mere klar, når det går løs til VM på langbane i Kazan næste år.

 

Læs også ”Fantastisk dansk EM-afslutning med guld- og bronzemedaljer samt en Europarekord” og ”Lotte Friis kæmper for at finde styrke på 400 m fri-finale”




Tags: EM 2014

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.