Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Pernille Blume: Det er en kæmpe overraskelse


15-04-2016 19:35:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Gladsaxe Swim/NTC-svømmeren Pernille Blume kunne i dag svømme sig under OL-kravet på 50 fri – hele to gange!


Pernille Blume (Gladsaxe Swim/NTC) kunne i dag blive den 8’ende kvalificerede svømmer til OL. I morges svømmede hun under kravtiden på 50 fri med 3/100, da hun svømmede tiden 25.04, og her til aften kunne hun så gøre det igen. Hele 60/100 kunne hun svømme under kravtiden, hvilket også blev en forbedring af hendes PR, der før lød på 24.59, og nu er helt nede på 24.47. Samtidig kravler hun helt op på en 6. plads på verdensranglisten.

Pernille Blume var derfor en meget tilfreds svømmer, da aftenens finaleafsnit var færdig.

 

- Det er en kæmpe overraskelse, at stævnet er gået så godt, fortæller hun. Det var overhovedet ikke noget, jeg havde forventet. Målet med Danish Open var at få kravtiden på 50 fri. At jeg så svømmer så langt under kravtiden og tilmed sætter en PR, have jeg overhovedet ikke forventet.


Formen har for Pernille Blume ikke set alt for god ud i starten af året, men hun må siges at være kommet godt igen i disse dage på Bellahøj Svømmestadion.

 

- Vi havde nogle stævner for en måneds tid siden, hvor jeg svømmede 56.02 på 100 fri og 25.05 på 50 fri, og der var jeg helt færdig efter. Så den periode mellem de stævner og til nu har bare været sindssyg god, og det synes jeg selv, at jeg har formået at håndtere ret professionelt, griner Pernille og fortsætter:

 

- Jeg havde heller ikke forestillet mig at være så tæt på kravet på 100 fri, hvor jeg egentlig bare skulle ned og prøve at ramme rytmen. At jeg så svømmer så tæt på kravet, var lidt en overraskelse. Selvfølgelig havde det været fedt at komme på den rigtige side af tiden, men altså alt i alt er jeg virkelig tilfreds!

 

Pernille svømmede i går 100 fri, hvor hun var ærgerlige 3/100 fra OL-kravtiden, der lyder på 54.43. Heldigvis har Pernille endnu en chance for også at kvalificere sig på 100-meteren, når hun i maj måned skal med til London, hvor der svømmes EM. Indtil da står den på træningslejr.

 

- Jeg har lige noget tid her efter Danish Open, hvor det handler om at få nogle kilometer i banken inden EM, hvor jeg forhåbentlig kan tage OL-kravtiden på 100 fri.

 

- Derefter står den selvfølgelig på skarp træning frem mod OL, men det skal stadig være på et niveau, hvor jeg synes, det er sjovt! Nu ved jeg, at jeg kan arbejde frem mod en finale til OL på den her distance med en god tid. Og jeg ville da lyve, hvis jeg sagde, at det ikke var et ønske!

 

Mange tak til Pernille Blume for interviewet og story tillykke med OL-kravtiden!

 

Du kan se alle dagens resultater på Livetiming.

 

Pernille Blume. Foto: Patrick Kraemer.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.