Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


"Det lykkedes til sidst, og det er det vigtigste"


17-04-2016 20:30:00:
Af: Anna Birkbak

Lyngbys Mikkel-Emil Rosenbom havde én chance tilbage for et EJM-krav i aftenens 100 fly-finale. Men det var nok!


Der var ikke tvivl om, hvem der var "vinderen" af 100 butterfly her til aften. Han blev samlet nummer fire, men han gjorde det, han kom for: EJM-kravtiden.

 

Med tiden 55.27 på scoreboardet var Mikkel-Emil Rosenbom 28/100 under kravtiden til EJM på distancen, og det var en tydelig forløsning for Lyngby-svømmeren, der ikke formåede at tage kravet på 200 butterfly, hans primære løb.

 

- 200 fly var min største chance. Jeg har haft mest fokus på den 200 fly, og det var da ny PR, så den kan jeg være tilfreds med, men det lykkedes desværre ikke. Jeg var syv tiendedele fra kravet. Så nu er jeg bare super lettet over, at det lykkedes. Jeg var selvfølgelig lidt nervøs stadigvæk, og det var sidste skud i bøssen. Så jeg gav den alt, hvad jeg kunne, fra start af, og så håbede jeg på, at det holdt hjem. Heldigvis gik det super godt, det hele spillede, og det var også en ny PR, så jeg er super tilfreds.

 

Lyngby-svømmeren har haft en lidt sværere sæson end sidste år, og han har blandt andet døjet med en skulderskade ved Østdanske Langbanemesterskaber. Desuden gør Mikkel-Emil opmærksom på, at det er hans første Danish Open, og at det hele har været meget nyt:

 

- Jeg har ikke rigtig vist, hvordan det hele fungerede. Jeg har været rigtig nervøs, og det har påvirket mig en hel del. Det har ikke været mit bedste stævne, og det er ikke gået, som jeg har håbet på. Jeg har også været træt her de sidste par dage, jeg er ikke vant til sådan et langt stævne. Men nu er jeg lettet, og nu skal jeg bare nyde det.

 

Holdet til EJM blev efter sidste finaleafsnit her på Bellahøj præsenteret af talentansvarlig Thomas Stub. Og det var hele 25 svømmere, der i år har kvalificeret sig til mesterskaberne, hvilket er det største hold nogensinde. Så der er masser at glæde sig til for flysvømmeren:

 

- Vi er et dobbelt så stort hold,som sidste år. Det bliver rigtig sjovt, og mange af drengene snakker jeg med til daglig. Alle fik det, de havde regnet med, hvis ikke mere, så det bliver sindssygt fedt at komme af sted i år.

 

Mange tak til Mikkel-Emil Rosenbom, som herunder ses yderst til højre med Julie Kepp Jensen og sin tidligere træner Jason Christensen (venstre). Foto: lsk.dk.

 



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.