Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


"Det føles ret uvirkeligt lige nu"


17-04-2016 18:00:00:
Af: Anna Birkbak

Magnus Westermann skal til OL som en del af 4x200 fri-holdkappen. Han har svært ved at finde ordene.


Man kunne ikke høre sig selv tænke på Bellahøj Svømmestadion, da herrerne svømmede 200 fri-finale her til aften.

 

Og det var jo som bekendt de fire pladser på herrernes 4x200 fri-holdkap til OL, der var det ultimative mål. Derfor var der både kram, smil og knyttede næver, da de fire hurtigste danske herrer kiggede på måltavlen:

 

1. Anders Lie (Farum/USA), 1.48.29

2. Daniel Skaaning (VAT CPH/STT/NTC), 1.49.10

3. Søren Dahl (Herlev/USA), 1.49.12

4. Magnus Westermann (Herlev/NTC), 1.49.20

 

Svømmesport fangede efterfølgende Magnus Westermann, der slet ikke kunne holde op med at smile. Og det kan man godt forstå, for han skal til sit første OL!

 

- Det er for vildt, bare dét at sige, at man skal til OL, det er… Jamen det bliver den vildeste oplevelse! Og jeg synes det er så fedt, at det er den samme gruppe, som vi var af sted til VM. Nu har vi haft én oplevelse sammen, nu får vi det her sammen, det bliver så fedt. Det føles så uvirkeligt lige nu.

 

Det var netop disse fire herrer, der kvalificerede Danmark til OL på den omtalte holdkap ved VM i Kazan i august sidste år. Så det virker utroligt passende, at det netop også er disse fire, der får lov at tage skridtet op og repræsentere Danmark ved OL i Rio.

 

Men det holdt hårdt for Magnus, der ligesom de andre drenge i finalen virkelig kunne mærke presset:

 

- Jeg var så nervøs, og jeg synes, jeg svømmede max i morges og gik 1.51 og var sådan lidt… puha, var det det!? Men så svømmede jeg løbet her til aften, som jeg plejede. Det er den måde, jeg plejer at svømme det på. Og det lykkedes! Så nu kan vi bare glæde os, nu skal vi på træningslejr sammen på torsdag, så det skal nok blive en rigtig, rigtig god tur!

 

Stort tillykke til Magnus Westermann, som vi glæder os til at se i Rio.

 

Magnus Westermann, foto: Das Büro for Team Danmark.



 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.