Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Dansk holdkapsvømmer får overrakt sin EM-medalje


07-08-2018 08:13:00:
Af: Klaus Bach Christensen

Emily Gantriis, som var med til at kvalificere den danske pigeholdkap til finalen i 4x100 meter fri. Mandag aften fik hun overrakt sin EM-bronzemedalje af Pernille Blume.


Den danske pigeholdkap i 4x100 meter fri sikrede Danmark den første medalje ved EM Langbane 2018. Emily Gantriis fra Helsinge Svømmeklub/NTC havde været med til at kvalificere holdkappen til finalen, hvorfor hun mandag aften fik overrakt sin EM-medalje.

 

Se: Til stor applaus får Emily Gantriis overrakt sin EM-medalje.

 

Den intime medaljeceremoni i landsholdslejren gjorde stort indtryk på crawlsvømmeren.

 

- Det betyder rigtig meget for mig, at jeg får medaljen overrakt af Pernille Blume, og at hele landsholdet er samlet og klapper af mig, nu hvor jeg også havde min andel i medaljen, siger Emily Gantriis.

 

Emily Gantriis med sin EM-medalje hængende om halsen.

Foto: Klaus Bach Christensen.

 

Som juniorsvømmer var hun med til at sikre Danmark en europæisk guldmedalje ved EM Junior i 4x100 meter fri. Dengang var hun en del af finalekvartetten. Siden da er det blevet til en international seniormedalje ved EM i København og nu ved EM i Glasgow, og der er ingen tvivl om, at medaljerne motiverer den stadig unge svømmer.

 

- Før har jeg været med til at svømme medaljen hjem i finalen, og det vil jeg sindssygt gerne være med til at gøre igen. Jeg skal bare hjem og knokle videre, og så må jeg håbe på, at det nok til at være en del af finaleholdet næste gang.

 

De svømmere, der har været med til at kvalificere en vindende holdkap til finalen, får efterfølgende også en medalje, da de i lige så høj grad har været en del af at gøre medaljen til virkelighed.



 

Se de seneste nyheder

26-05-2020 11:17:43

Jon Langberg fortsætter som træner på Dansk Svømmeunion og Team Danmarks Nationale Træningscenter pr. 1. august 2020.

 
25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.