Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Emilie Beckmann svømmer sig til EM-sølv


09-08-2018 17:26:00:
Af: Klaus Bach Christensen

I EM-finalen på 50 meter butterfly lykkedes det Emilie Beckmann at svømme sig til en sølvmedalje.


I et propfyldt Tollcross International Swimming Center lykkedes det torsdag aften Emilie Beckmann fra Tune IF/GTI/NTC at svømme sig til sin første individuelle EM-medalje, på langbane. Det skete i EM-finalen på 50 meter butterfly, som hun havde kvalificeret sig til i fjerdehurtigste tid, 25.86. 

 

Beckmanns glæde over EM-sølvmedaljen taler sit tydelige sprog.

Foto: Patrick B. Kraemer.

 

I en meget tæt finale slog Beckmann ind i tiden 25.72 - nøjagtig samme tid, som hun havde svømmet i det indledende løb. Tiden var hurtig nok til at sikre hende sølvmedaljen efter svenske Sarah Sjöström, der svømmede 25.16. Umiddelbart efter løbet udtalte den danske sølvvinder.

 

- Jeg er så glad, for det er min første individuelle EM-medalje på langbane. Jeg tænkte ikke over, hvem jeg svømmede i mod, men kun på at vinde.

 

Senere på aftenen svømmer Emilie Beckmann endnu en EM-finale. Denne gang som en del af den danske holdkap i 4x100 meter medley.

SvømmeSport ønsker Emilie Beckmann stort tillykke med medaljen!



 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.