Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Årets Herresvømmer følger EM på tætteste hold


09-08-2018 05:44:00:
Af: Klaus Bach Christensen

Som tilskuer følger Daniel Skaaning noget uvant EM-holdet og sine træningskammerater i deres jagt på EM-succes.


Selvom EM Langbane foregår i det skotske, afholder det ikke danske svømmeinteresserede i at støtte op om de danske svømmere. På tilskuerpladserne i Tollcross International Swimming Centre, hvor europamesterskabet afholdes, svajer Dannebrog flere steder, når der er danske svømmere i aktion. En af de, der holder Dannebrog mellem sine hænder, er Swim Team Taastrup/VAT CPH/NTC-svømmer Daniel Skaaning, der nu har været i Glasgow i en uge.

 

- Jeg er her naturligvis for at støtte de danske atleter, men også for at tanke motivation frem mod starten på næste sæson, siger Daniel Skaaning.

 

Daniel Skaaning foran indgangen til svømmehallen.

Foto: Privatfoto

 

Han forklarer, at det ikke altid har været nemt at sidde som tilskuer i hallen, for han ønsker inderligt selv at skulle deltage ved EM. Grunden til, at Skaaning ikke deltager ved EM, skyldes, at han desværre ikke formåede at kvalificere sig til europamesterskabet under forårets kvalifikationsstævne, Danish Open. Den missede EM-kvalifikation har efterfølgende været en hård pille at sluge for Årets Herresvømmer 2018.

 

- Det var et meget hårdt slag og nederlag for mig. Jeg og teamet omkring mig var alle meget uforstående, hvorfor udfaldet var så misvisende, men vi har heldigvis fundet ud af, at jeg langt fra var 100%. Det er der styr på nu, og jeg er klar til at komme tilbage i bassinet!

 

Sidste sommer deltog den erfarne og alsidige svømmer ved VM Langbane i Budapest, hvor omgivelserne, set fra tilskuerpladserne i Glasgow, var noget mere moderne. Han fortæller, at faciliteterne og atmosfæren dernede var helt unik, men det burde dog ikke have indflydelse på svømmernes performance.  

 

Læs også: Daniel Skaaning kåret som Årets Herresvømmer.

 

- Det er ikke den mest high-tech svømmehal, men det er et mesterskab, og det skal nok få atleterne i omdrejninger, siger Daniel Skaaning og uddyber om sit syn på de danske resultater indtil nu.

 

- Som ved et hvert mesterskab er der op- og nedture for alle. Også for NTC-svømmerne, som jeg til dagligt træner med. Det er en del af gamet, men jeg synes, de har gjort det rigtig godt. De er lavet af noget specielt, og de er et rigtig godt sted, så jeg glæder mig til at se resten af stævnet.

 

SvømmeSport takker Skaaning for interviewet. Vi ser frem til at følge dig i den kommende sæson.



 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.