Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


MEDIE: Lotte Friis: Elitesportsudøvere skal også have mulighed for uddannelse


05-02-2015 11:00:00:
Af: Mette F. Pedersen

I følge Haandboldspiller.dk, er Lotte Friis i gang med at uddanne sig til Kostvejleder med speciale i Aktiv Ernæring hos At Work Skolen.


At Work Skolen og Study4player samarbejder om, at uddanne de danske elitesportsudøvere.

 

Derfor er de også glade for, at kunne tilbyde den professionelle svømmer, Lotte Friis, en uddannelse som passer ind i hendes program. Lottes karriere og ikke helt normale arbejdstider, skal således ikke være en hindring for, at hun ikke kan modtage undervisning og afslutte en uddannelse.

 

Lotte Friss er i gang med at uddanne sig til Kostvejleder med speciale i Aktiv Ernæring.

 

"Jeg blev dog lidt træt af, at jeg ikke havde noget at lave ved siden af min svømning, så da Study4Player fremsendte en mail med At Work Skolens uddannelse til Kostvejleder med speciale i Aktiv Ernæring, måtte jeg se nærmere på det. Fordelen var jo, at den kunne læses over nettet, så jeg kunne tage den, på trods af at jeg svømmer og har min dagligdag her i USA." fortæller Lotte til haandboldspiller.dk

 

Læs hele artiklen på www.haandboldspiller.dk - HER



 

Se de seneste nyheder

26-05-2020 11:17:43

Jon Langberg fortsætter som træner på Dansk Svømmeunion og Team Danmarks Nationale Træningscenter pr. 1. august 2020.

 
25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.