Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Rikke Møller Pedersen er på farten igen


10-12-2014 21:00:00:
Af: Mette F. Pedersen

Rikke Møller Pedersen er netop kommet hjem fra VM-K med to guld og en bronze-medalje. I weekenden er hun så igen klar til at hoppe i vandet - denne gang gælder det Amsterdam Swim Cup.


Knap en uge efter det veloverståede VM i Doha hopper Rikke Møller Pedersen (Herning Svømmeklub/STM/NTC) igen i bassinet.

 

Det sker lørdag morgen, når Rikke springer i vandet i 100 meter bryst ved invitationsstævnet, Amsterdam Swim Cup, som afvikles i den kommende weekend d. 12-14 december.

 

"Jeg glæder mig til at se, hvor hurtigt jeg kan svømme på langbane i næste weekend." fortæller brystsvømmeren til SvømmeSport. 
 

Stævnet vil fungere som kvalifikation til VM på langbane for de hollandske svømmere, og man vil derfor kunne forvente hurtig svømning under stævnets finaleafsnit. På startlisten er der også andre danske svømmere at finde.
De stiller op fra følgende klubber: KVIK Kastrup, Køge Svømmeklub og Hovedstadens Svømmeklub.

 

Det er ikke udelukkende for titler eller medaljer, at Rikke Møller Pedersen tager turen til Holland.
Det handler mere for hende om at teste formen af på langbane og have det sjovt. Hun vil i den kommende weekend stille op i sine farvorit-discipliner 100 og 200 meter bryst.

 

 

(Rikke Møller Pedersen med sin bronze-medalje i 200 meter brystsvømning ved VM i Doha. Foto: Patrick Kraemer)

 

 

"Jeg tænkte, at det ville være meget sjovt, at få svømmet lidt på langbane, nu når jeg i forvejen var nedtrappet til VM. Jeg bestemte mig allerede for at deltage i Amsterdam Swim Cup inden jeg tog til VM. Så det har hele tiden været en del af min plan, fordi jeg på daværende tidspunkt jo ikke vidste, hvordan det ville gå til VM. Jeg rejser derned på egen hånd (red. for Herning Svømmeklub/STM/NTC), men jeg har hørt at der også vil være nogle andre danske klubber som deltager i stævnet." fortæller Rikke Møller Pedersen til SvømmeSport.

 

Se startlisten til Amsterdam Swim Cup HER

 

Find den officielle hjemmeside HER

 

SvømmeSport vil følge op på weekendens resultater.
Fredag morgen begynder det indledende stævneafsnit kl. 9.00, mens finaleafsnittet begynder kl. 16.00.



 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.