Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Rikke Møller Pedersen fortæller om de nye tider på NTC


26-01-2017 16:20:00:
Af: Johanne Tolstrup

2017 har budt på et nyt trænerteam på NTC bestående af hollandske Martin Truijens og danske Mads Bjørn Hansen og her fortæller Rikke Møller Pedersen lidt om den første tid med den nye trænerduo.


Rikke Møller Pedersens (Holbæk Svømmeklub) opstart på NTC i 2017 bød blandt andet på mødet med et helt nyt trænerteam bestående af Hollandske Martin Truijens og danske Mads Bjørn Hansen. I den forbindelse har SvømmeSport fanget Rikke til en lille snak om, hvordan opstarten på NTC har været, hvad hun håber, at de to nye trænere vil fokusere på og bidrage med og hvad hun ser frem til i 2017:

 

- Opstarten har været rigtig god. Jeg synes, at der har været god kommunikation mellem både trænere og svømmere og stemningen på holdet har været rigtig god, fortæller Rikke.

 

I takt med at de to nye trænere har indfundet sig på bassinkanten i Bellahøj Svømmestadion, så har svømmerne, som er tilknyttet NTC, helt naturligt nogle forventninger til det nye trænerteam og Rikke er ingen undtagelse:

 

- Jeg forventer, at der først og fremmest bliver taget sigte på, at der skal opbygges et hold, men at der samtidig bliver gjort noget for den enkelte svømmer på vedkommendes niveau. Derudover kan jeg allerede mærke nu, at der en god forståelse for de ældre svømmere, hvilket jeg synes er meget positivt, fortæller Rikke.

 

Det er ingen hemmelighed, at NTC, med Martin og Mads ved roret, måske bliver en lille smule anderledes end hvad det før har været, men dette er ikke noget, der skræmmer Rikke, som håber, at der bliver lagt en del vægt på tekniktræning. Yderligere er Rikke ikke tvivl om, at de to nye trænere vil kunne bidrage positivt til hendes udvikling som svømmer:

 

- Jeg håber, at Martin og Mads vil have fokus på at bygge deres eget setup op som en fælles enhed og jeg håber, at de vil lægge et stort fokus på det tekniske aspekt, fortæller Rikke.

 

- Jeg er sikker på, at de to nye trænere kan bidrage til min udvikling ved simpelthen at udvikle og forny min daglige ramme. Jeg føler, at de begge er rigtig gode til at møde mit behov om, at jeg gerne vil have noget mere med hjem fra træning end ’bare meter’, uddyber Rikke.

 

I løbet af år 2017 vil mange spændende svømmebegivenheder finde sted og specielt VM i Budapest til sommer og EM på hjemme i Royal Arene i København til december er mesterskaber, som skiller sig ud. Også Rikke ser frem til et godt år med spændende konkurrencer og ikke mindst nogle gode træningstimer på NTC:

 

- I 2017 ser jeg mest frem til at konkurrere ved VM i Budapest til sommer og til at svømme på hjemmebane ved EM i København til december. Derudover glæder jeg mig meget til at lære det nye NTC ordentligt at kende og dette være sig både trænere såvel som svømmere, fortæller Rikke.

 

For Rikkes vedkommende byder de næste par måneder på intensiv træning frem mod forårets kvalifikationsstævner og sommerens mesterskaber og yderligere afslutter Rikke også sin uddannelse inden for den nærmeste fremtid:

 

- I løbet af de næste par måneder afslutter jeg de sidste fag på min uddannelse, sådan at jeg bliver færdig i marts. Derudover står den på træningslejr og kvalifikationsstævner forud for VM i Budapest til sommer, afslutter Rikke.

 

Mange tak til Rikke for interviewet!

 

Rikke Møller Pedersen, Holbæk Svømmeklub.

Foto: Patrick Kraemer.



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.