Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Fyn kårer Rikke Møller til øens Sportsnavn 2014


25-01-2015 20:40:00:
Af: Anne Vegeberg Hansen

Lørdag løb landsholdssvømmeren med titlen som "Årets Sportsnavn" på Fyn under Sportslørdag Fyn.


Det lykkedes hende måske ikke at løbe med titlen som ”Årets Sportsnavn”, da DR’s gallashow, Sport 2014, fandt sted tidligere på måneden. Men på hendes hjemegn er de ikke i tvivl.

 

Her er Rikke Møller Pedersen nemlig uden tvivl årets sportsnavn, hvilket blev markeret lørdag, da landsholdssvømmeren modtog prisen af samme navn under det årlige fynske sportsarrangementet, Sportslørdag Fyn.

 

- Det er jeg rigtig glad for. Det her tillidsforhold, jeg har til Fyn, er enormt dejligt for mig. Det er der min første sponsor, som har troet på mig hele tiden, kommer fra, og det, at de og andre på Fyn har fulgt mig i hele den her succeshistorie, som det har været indtil videre, er noget, jeg sætter pris på, siger den 26-årige svømmer til SvømmeSport.

 

- Jeg synes også, at det er interessant, at man kan tilgodese lidt andre tilhørsforhold end bare Danmark, og det er dejligt, at vi er så mange sportsudøvere fra Fyn, der gør det godt. Jeg synes, at det er et sjovt arrangement, og det var en god oplevelse for mig, tilføjer hun.

 

Det er anden gang, at Rikke Møller Pedersen modtager titlen som ”Årets Sportsnavn” på Fyn, ligesom hun har været nomineret til prisen flere gange tidligere.

 

I år skyldtes kåringen især hendes tre guldmedaljer fra EM på langbane og den lige så store medaljehøst fra VM på kortbane, hvilket var nok til at vælte de øvrige 10 nominerede i kategorien – som talte blandt andet fodboldspilleren Christian Eriksen og cykelrytteren Lasse Norman Hansen – af pinden.

 

Sportslørdag Fyn uddeler hvert år prisen ”Årets Sportsnavn” samt fire andre idrætspriser under heldagsarrangementet, der indebærer mere end blot prisoverrækkelser.

 

- Det er en helt sportsdag, hvor du kan komme ud og være med i konkurrencer, men også få en lille smagsprøve på de forskellige sportsgrene, der tilbydes på Fyn. Der var for eksempel opvisning fra landsholdet i gymnastik/trampolin, siger Rikke Møller Pedersen.

 

- Det, synes jeg, var enormt sjovt – på den måde er der tale om en slags familiedag, tilføjer hun.

 

Det er sjette gang, at Sportslørdag Fyn løb af stablen takket være de fynske kommuner og flere fynske virksomheder og foreninger, og mere end 25 forskellige sportsgrene var repræsenteret af de bedste lokale klubber fra landsdelen.

 

- Jeg synes, at det er et godt initiativ af Fyn, og jeg tror, at der er rigtig mange, der vil synes, at det kunne være sjovt at komme til. Så det er fedt, og jeg synes, at vi har fat i noget, fordi der er rigtig mange klubber, der er gode til at stå sammen om det, siger Rikke Møller Pedersen.

 

- Jeg synes, at det er fedt, at Fyn har sådan et arrangement. Der er mange, der bakker op omkring det, og det indebærer også den her fynbo-rolle, som vi fra Fyn til tider – inklusiv mig selv – påtager os.

 

Læs også ”Rikke Møller inden Sport 2014: Jeg er jo konkurrencemenneske”



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.