Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


”Vi var fire jordbærhjelme på tur”


30-08-2015 10:00:00:
Af: Anna Birkbak

Læs den skønne historie om Krüger Stafettens travleste og mest fjollede hold.


I målområdet ved gårsdagens TrygFonden Christiansborg Rundt myldrede det med svømmere med medaljer om halsen, der spiste frugt og nød de overståede strabadser i solskinnet sammen.

 

Da Krüger Stafetten midt på dagen blev afholdt, blev de mange individuelle svømmere udskiftet med hold af fire, der fejrede den veloverståede holdkap sammen. Og midt i disse svømmere stod Jakob og hans søn William, samt Lærke og hendes søn August.

 

De har uden tvivl haft dagens hårdeste program, for der var sket en dobbeltbooking:

 

- Jeg tilmeldte William og jeg til ”Swim Run” i Roskilde, mens Lærke tilmeldte hende og August til Krüger Stafetten i dag, fortæller Jakob. Og da det gik op for os, besluttede vi at tage begge dele alle fire! Hvorfor ikke? Så i dag har vi alle fire fået ekstra meget motion.

 

- Da vi var færdige i Roskilde tog vi bilen og susede herind, fortæller August, og Lærke tager over:

 

- På turen herind måtte vi tage våddragterne på i bilen, fordi vi var lidt forsinkede. Så vi var fire gange jordbærhjelm i bilen, for vi måtte også have badehætterne på. Det må have set kønt ud, griner Lærke.

 

Det er anden gang, de fire svømmere deltager i Krüger Stafetten sammen, men det giver i den grad mod på mere hos især drengene:

 

- Vandet var koldt, koldere end Roskilde Fjord. Men det var okay! Vi er ligeglade med tiden, vi synes bare det er hyggeligt og sjovt og fjollet, siger William. Lærke fortsætter:

 

- Vi kommer klart igen til Krüger Stafetten næste år, for det er virkelig sjovt for drengene, og også for os at være med sammen med drengene.

 

William svømmer til dagligt hos Gladsaxe Svøm, mens August tidligere har svømmet i Sigma Swim. Men i dag var de altså kastet ud i åbent vand. Og hvordan gik det så ude i Københavns kanaler?

 

- Der var rigtig mange brandmænd, så jeg håbede ikke, at der skete noget. Men de lå også lidt dybere i vandet, så der var ikke noget at være bange for, heldigvis, fortæller August. Og så kan det være svært at se, hvor man er, hvad der er under én og så videre. Men det er så fedt at prøve!

 

- I svømmehallen er der jo skamler, så det er nemmere at sætte af, siger William. Det er nemmere at finde vej i svømmehallen, men med lidt polocrawl, så kan man se, hvad man laver, smiler han.

 

- Så det gode er, at det også flytter nogle grænser, tilføjer Jakob. Så det er jo en fed oplevelse alligevel. Vi kommer helt sikkert igen.

 

Tak til det seje og travle hold, der bevægede sig ned igennem målområdet for at finde deres ting til en velfortjent hjemtur.

 

Fra venstre: Jakob, William, Lærke, August.

 

Se alle resultater på copenhagenswim.com.

 

Se både billeder og videoer fra dagen på TrygFonden Christiansborg Rundts Facebook-side.



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.