Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Fødselsdag fejres med en frisk svømmetur


27-08-2016 12:40:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Benedicte Bigum fylder i dag 37 år, og det skulle selvfølgelig fejres med en tur rundt i kanalerne ved TrygFonden Christiansborg Rundt.


Pladsen ved Den Sorte Diamant i København er i dag fyldt med masser af glade åbent vand-svømmere. TrygFonden Christiansborg Rundt er nemlig i fuld gang, hvor alle de seje deltagere skal svømme to kilometer gennem Københavns kanaler.

 

SvømmeSport fik fat i en af de svømmere, der netop var kommet op af vandet efter de to kilometer. Benedicte Bigum stod med badetøjet på og kaffen i hånden sammen med sin søster, da SvømmeSport kom hen for at snakke med hende.

Det er første gang, at Benedicte Bigum deltager ved TrygFonden Christiansborg Rundt, og det må siges at have været en succes for hende.

 

- Jeg synes, at det gik godt. Jeg klarede den bedre end forventet, så der var ingen problemer. Mit mål var egentlig bare at gennemføre. Det er første gang, at jeg har svømmet så langt i åbent vand. Jeg svømmede turen på under en time, så det var over al forventning, fortæller Benedicte og fortsætter om forberedelserne op til dagens løb:

 

- Jeg har været i svømmehallen et par gange op til i dag, bare lige for at have svømmet distancen med våddragten.

 

Og det er da ikke en hvilken som helst dag for Benedicte, der i dag kan fejre sin 37 års fødselsdag med den friske svømmetur rundt i det 20 grader varme vand i kanalerne. Det blev derfor en rigtig fin fødselsdagsfejring for Benedicte, der deltog med sin søster. Om stemningen på pladsen og på ruten fortæller Benedicte videre:

 

- Stemningen er hel fantastisk! Folk er i godt humør og alle er glade og positive.

 

Da SvømmeSport spørger Benedicte, om hun kunne fornemme al opbakningen fra tilskuerne rundt omkring på pladsen, griner hun og svarer:

 

- Jeg havde trukket badehætten så langt ned over ørerne, så jeg ikke rigtig kunne høre så meget, men jeg kunne se, at folk stod på kanten og råbte, så det var dejligt.

 

Nu gælder det fødselsdagsfejring i det gode vejr i København for Benedicte og hendes søster.

 

- Nu skal vi ud og spise frokost og nyde København og holde fødselsdag. Vi skal fejre både fødselsdagen, at vi gennemførte, og at vi overlevede, griner Benedicte.

 

Da SvømmeSport til slut spørger Benedicte, om hun kunne finde på at komme igen til næste år, er svaret klart:

 

- Jeg kunne absolut finde på at deltage igen næste år!

 

Tak til Benedicte for interviewet!

 

Der er stadig masser af tid til at komme forbi og heppe på alle svømmerne. Sidste heat sendes først af sted klokken 16! 

 

Benedicte Bigum



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.