Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Fransk ambassadør svømmer forpustet i mål


26-08-2017 15:58:00:
Af: Klaus Bach Christensen

Den franske ambassadør, Francois Zimeray, deltager for første gang i TrygFonden Christiansborg Rundt


Til dette års afholdelse af TrygFonden Christiansborg Rundt deltager mere end 4.000 svømmere fordelt på Krüger Stafetten og individuelle starter. Den franske ambassadør, Francois Zimeray, har netop svømmet den to kilometer lange tur på egen hånd. Svømmesport fangede ambassadøren kort efter, han atter var på fast grund.

 

Hvordan gik det?

 

- Det gik faktisk meget godt. Jeg må dog indrømme, at det var hårdere end forventet. Våddragten er måske lidt for lille, hvilket gjorde det svært for mig at trække vejret ordentlig, siger Francois Zimeray.

 

På trods af, at svømmeturen blev hårdere end ventet, havde den franske ambassadør alligevel tid til at nyde sin svømmetur rundt i kanalerne.

 

- Det overraskede mig, at vandet er så klart. Der ligger en masse cykler i kanalen, og jeg kunne se havbunden hele vejen, hvilket er et meget specielt syn. Det er virkelig en svømmetur, som jeg vil anbefale alle at tage, siger Francois Zimeray.

 

Den franske ambassadør Francois Zimeray inden sin svømmetur.

 

Foruden den skønne tur er den franske ambassadør også imponeret over den gode atmosfære, som er på kajen foran Den Sorte Diamant.

 

- Det er virkelig et velafviklet arrangement. Alle generationer er tilstede og deltager sammen på lige vilkår. Jeg kommer helt sikkert igen næste år, hvor jeg formentlig har trænet lidt inden, smiler Francois Zimeray. 

 

SvømmeSport takker den franske ambassadør for interviewet.



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.