Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


”Det er en fed måde at konkurrere på”


22-08-2017 13:30:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Sidste års vinder af TrygFonden Christiansborg Rundt for kvinder, Maria Grandt, er klar til at komme ud og konkurrere i det åbne vand igen, når det går løs på lørdag.


Lørdag den 26. august finder TrygFonden Christiansborg Rundt sted i København, hvor der skal svømmes en 2 km lang rute gennem det åbne vand i Københavns kanaler. Mere end 3400 individuelle starter til TrygFonden Christiansborg Rundt er tilmeldt, og blandt disse finder vi sidste års vinder på kvindernes side, Maria Grandt fra Hovedstadens Svømmeklub.

 

SvømmeSport har fået en lille snak med svømmeren, der normalt ikke er vant til at svømme i det åbne vand, men ser frem til at komme ud og konkurrere i Københavns kanaler igen.

 

- Jeg synes, at det er fedt, da vores kanaler er så rene, som de nu er, og det er en fed måde at konkurrere på.

 

- Det er selvfølgelig noget andet at svømme i åbent vand og have en våddragt på, og det bliver selvfølgelig hårdt, når man kun gør det en gang om året, men det er meget sjovt at prøve, uddyber hun og fortsætter om muligheden for en sejr igen i år:

 

- Det kunne jo være sjovt at vinde, men jeg ved ikke, om det er noget, jeg forventer. Jeg ved heller ikke, hvem det er, jeg skal svømme mod, så jeg svømmer mere for sjov.

 

Maria er dog ikke den eneste fra Hovedstadens Svømmeklub, der deltager ved årets åbent vand-arrangement. Endnu en gang kan hun se frem til konkurrence fra nogle af sine egne klubkammerater:

 

- Hele Hovedstadens elitehold er tilmeldt, så jeg kommer til at svømme mod dem fra mit hold, hvilket også gør det lidt sjovere, når man nu er konkurrencemenneske, fortæller hun og afslutter om forventningerne til dagen:

 

- Jeg håber selvfølgelig, at vejret bliver godt, hvilket hjælper ret meget, men jeg glæder mig til at svømme. Det er et år siden sidst, så må vi se, hvordan det går.

 

Tak til Maria for interviewet.

 

Maria Grandt ved sidste års TrygFonden Christiansborg Rundt.

 

Du kan læse mere om TrygFonden Christiansborg Rundt på copenhagenswim.com. Her kan du finde information om eventen, det praktiske samt deltagerliste og meget mere.

 

TrygFonden Christiansborg Rundt finder sted lørdag den 26. august med start på Søren Kierkegaards Plads 1 ved Den Sorte Diamant. Alle er velkomne til at komme forbi og deltage i festlighederne – både som tilskuer og deltager. Der er nemlig stadig ledige pladser tilbage, så skynd dig ind og tilmeld dig via linket her, hvis du vil deltage i årets fedeste åbent vand-arrangement i hjertet af København. 



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.