Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


”Jeg fornemmer, at vores frivillige synes, at det er sjovt og hyggeligt”


26-08-2017 11:05:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Hovedstaden Svømmeklubs næstformand Anne Marie Zinck sørger for, at en masse frivillige stiller op til TrygFonden Christiansborg Rundt, og hun har gjort det i mange år. Læs interviewet med hende her.


TrygFonden Christiansborg Rundt er i fuld gang i København. Her stiller mere end 4000 svømmere til start og skal svømme 2 km rundt i Københavns kanaler. Midt i al travlheden på pladsen ved Den Sorte Diamant er det dog ikke kun svømmere, der render rundt. Også de frivillige i de røde trøjer er der mange af, og en af dem er Anne Marie Zinck, der er næstformand i Hovedstadens Svømmeklub. Anne Marie står for den overordnede koordination af alle de frivillige, som de leverer fra Hovedstadens Svømmeklub, og hun fortæller først og fremmest om sin rolle ved dagens arrangement:

 

- Jeg skal sørge for, at der er folk på alle poster, og alle opgaver bliver betjent. Jeg skal lede og fordele opgaverne. Så har jeg også kontakten til Svømmeunionen, så jeg ved, hvad det er, der skal leveres. Og så er grupperne opdelt i forskellige teams, så der er et team i registreringen, et ved bagagen, et ved uddeling af frugt og vand, et ved medaljerne, når svømmerne kommer op af vandet og et ved kaffe og te.

 

Og det er ikke første gang, at Anne Marie stiller op som frivillig til TrygFonden Christiansborg Rundt. Hun har været med i flere år og nyder at være med til at hjælpe til på denne dag.

 

- Jeg har været med nærmest siden, det startede og har haft den her rolle med at skaffe folk fra vores klub og få dem fordelt på de forskellige poster, fortæller hun og fortsætter om sin vej ind i det frivillige arbejde:

 

- Jeg har tre døtre, som har svømmet, så er jeg den vej igennem kommet ind i det frivillige arbejde. Mine døtre svømmer dog ikke mere, men jeg er næstformand i Hovedstadens Svømmeklub, så jeg er fortsat med i klubbens arbejde og står så for det her arrangement med koordinationen af de frivillige.

 

Og Anne Marie Zinck kan i den grad mærke, at både frivillige og svømmere synes, at dette arrangement i hjertet af København er et hit.

 

- Vi kan mærke, at det er glade folk, der kommer op og er stolte af at have svømmet de to kilometer i åbent vand, så det er rigtig hyggeligt. Jeg fornemmer også, at vores frivillige synes, at det er sjovt og hyggeligt at mødes.

 

Da hun til slut bliver spurgt, om hun ikke selv har overvejet at hoppe i det åbne vand og svømme med, kommer svaret:

 

- Nej, det har jeg ikke, griner hun. Det er jeg ikke god nok til.

 

Mange tak til Anne Marie Zinck for interviewet. 

 



 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.