Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


FINA: Great Open Water season ahead!


02-02-2017 11:20:00:
Af: Johanne Tolstrup

FINA præsenterer her FINA/HOSA 10 km Marathon Swimming World Cup 2017 og FINA Open Water Grand Prix 2017. Læs hele pressemeddelelsen her!


Pressemeddelelse fra FINA:

 

Great Open Water season ahead!

 

FINA/HOSA 10KM MARATHON SWIMMING WORLD CUP 2017?&?FINA OPEN WATER GRAND PRIX 201

 

Patagones-Viedma will see around 40 swimmers (18 men, 20 women) taking the plunge in the Rio Negro waters on Saturday February 4, inaugurating the 2017 circuit of the FINA/HOSA 10KM Marathon Swimming World Cup.

 

Elite swimmers from Argentina, Brazil, Chile, Ecuador, France, Germany, Italy, Japan, Kazakhstan, Portugal, and Uruguay are registered for the men and women's races. ??

 

Italy's Simone Ruffini topped the men's ranking with 94 points in 2016, while compatriot Rachele Bruni was the best among the women with 86 points. Both of them attend the inaugural leg in Viedma, ready to start the season on a high. ??

 

Other big names present in Argentina this weekend are Brazil's Olympic bronze medallist Poliana Okimoto, Allan do Carmo and 10km World silver medallist Ana Marcela Cunha, and local star Cecilia Biagioli. ??

 

The competition includes seven meets, stretching from February to October 2017 and stopping in 4 continents.?The total prize money for the men’s and women’s Series overall winners is of USD 180’000, while USD 20'000 is on offer in Viedma. 

 

FINA/HOSA 10km MSWC 2017 Calendar?

1. Patagones-Viedma (ARG) - February 4?

2. Abu Dhabi (UAE) - March 11?

3. Setubal (POR) - June 24?

4. Lac St Jean (CAN) - July 27?

5. Lac Megantic (CAN) - August 12?

6. Chun'An (CHN) - October 15?

7. Hong Kong (HKG) - October 21

 

In parallel of this event, a mass participation race will be organised on Friday February 3. More information can be found on FINA website.??

In addition, the FINA Open Water Grand Prix also kicks-off this weekend with a first meet in Santa Fe Coronda (ARG) on Sunday February 5.

 

OW Grand Prix 2017 Calendar?

1. Santa Fe Coronda (ARG) - February 5?

2. Lac St Jean (CAN) - July 29?

3. Ohrid Lake (MKD) -  August 19?

4. Capri-Napoli (ITA) - September 3




Tags: FINA

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.