Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Jeanette Ottesen rejser til Australien for at træne


10-02-2015 14:30:00:
Af: Anne Vegeberg Hansen

Hvis jeg skal tilbage i super god grundform, skal det ske uden for Danmark, hvor jeg ikke bliver forstyrret, siger landsholdssvømmeren.


Den næste måned vil det ikke være muligt at finde Jeanette Ottesen i hendes vante omgivelser i det Nationale Træningscenter (NTC) i Bellahøj. Den 27-årige elitesvømmer er nemlig rejst til Australien for at træne under sin tidligere NTC-træner, Shannon Rollason, i en måned.

 

- Jeg har først og fremmest valgt at tage en måned til Australien, fordi Shannon er her. Dernæst fordi jeg har brug for at komme lidt væk fra stress og hverdag i Danmark, siger hun til SvømmeSport og tilføjer:

 

- Jeg har en meget travl hverdag, og hvis jeg skal tilbage i super god grundform, skal det ske uden for Danmark, hvor jeg ikke bliver forstyrret. Og så er Australien jo ikke noget dårligt sted.

 

Det er ikke første gang, at Jeanette Ottesen har valgt at pakke kufferten for at tage på en længere træningstur for sig selv i udlandet. Tilbage i 2010 tog hun således til Eindhoven sammen med den hollandske olympiske mester Ranomi Kromowidjojo, ligesom hun tilbage i 2013 var en måned i Miami for at træne med et sprinterhold fra et universitet derover.

 

Denne gang byder rejsen dog også på en mere personlig komponent, fordi det bliver et gensyn med australske Shannon Rollason, der stoppede som NTC-træner to år før tid lige efter VM på kortbane tilbage i december.

 

-  Jeg savner Shannon både som en rigtig god ven og træner, så det bliver helt fantastisk at blive genforenet og arbejde videre fra der, hvor vi slap, siger Jeanette Ottesen og understreger endnu en gang, at hun primært har fokus på at optimere sin grundform, mens hun er down under.

 

- Derudover handler det også om at få finpudset min teknik, som Shannon trods alt kender bedst. Og skal jeg tage en masse sol, tilføjer hun grinende.

 

- Så jeg forventer at komme hjem i god form og blive brun.

 

Således erkender Ottesen også, at selvom at turen primært handler om at træne, så håber hun også, at der bliver tid til andre mere oplevelsesrige og kulturelle aktiviteter, mens hun er i Australien.

 

- Jeg håber, jeg får tid til at prøve skydiving eller bungee jump og så få set en rugby kamp, fortæller hun.

 

Jeanette Ottesen er rejst til Australien sammen med sin britiske kæreste, der også er svømmer, og forventes at vende tilbage til Danmark om knap en måned.



 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.