Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Jeanette Ottesen: Jeg ser frem til at hjælpe eleverne på Vejle Idrætsefterskole


18-02-2015 11:00:00:
Af: Mette F. Pedersen

Fra skoleåret 2016/17 åbner Vejle Idrætsefterskole i samarbejde med Vejle Svømmeklub Triton en ny svømmelinje. Her vil efterskolen få professionel hjælp fra verdensmesteren Jeanette Ottesen.


Vejle Idrætsefterskole tiltrækker idrætstalenter fra Vejles opland og fra hele Danmark til et efterskoleophold med træning på højt niveau på skoleskemaet syv gange om ugen. Efterskolen og det nye samarbejde med svømmeklubben er en del af EliteVejles setup for at skabe gode rammer for idrætstalenter i Vejle.

 

Idrætsefterskolen har indtil videre flere sportslinjer som fodbold, håndbold, atletik, dans og cykling. Men fra skoleåret 2016-2017 vil der også være en svømmelinje. I samarbejde med Vejle Svømmeklub Triton og Jeanette Ottesen skal der skabes nye svømmetalenter i Vejle.

 

”Fra min erfaring som leder af Sportscollege Horsens kender jeg allerede en del til svømmeres træningsrytme og tankegang. Siden dengang har det været min drøm at starte en svømmelinje på Vejle Idrætsefterskole, som i setup og koncept lever op til skolens ambitioner om at levere optimale rammer for udvikling af unge, talentfulde idrætsudøvere, der gerne vil prøve efterskolelivet,” udtaler efterskoleforstander Frank Rasmussen i deres pressemeddelelse.

 

Samarbejde med Vejle Svømmeklub Triton og verdensmester Jeanette Ottesen

 

Vejle Idrætsefterskole samarbejder med lokale idrætsklubber, så eleverne beholder kontakten til klublivet, mens de er på efterskole. Svømmerne på den nye svømmelinje vil træne med hos konkurrenceafdelingen i Vejle Svømmeklub Triton under ledelse af svømmetræner Bjarne Jakobsen.

 

”Vi er gået med i dette samarbejde, fordi vi gerne vil forbedre de bedste unge elitesvømmeres mulighed for at komme på efterskole uden at gå på kompromis med deres svømmeambitioner,” udtaler formand for Vejle Svømmeklub Triton, Ivan Pedersen i deres pressemeddelelse.

 

Vejle Svømmeklub Triton har i forvejen indgået en aftale med verdensmester Jeanette Ottesen i en elitekonsulentfunktion. Men I den kommende tid, vil Jeanette også også hjælpe svømmerne på idrætsefterskolen.

 

foto: Patrick Kraemer

 

"Jeg glæder mig til at se om dette projekt kan skabe nye talenter til dansk svømning, også håber jeg samtidig på at kunne hjælpe en masse unge. Jeg vil være tilknyttet projektet i den udstrækning, at Vejle Idrætsefterskoles bliver en del af miljøet i Vejle Svømmeklub Triton. På den måde vil de selvfølgelig også få gavn af det, som jeg laver for klubben, herunder clinics, som jeg måtte holde i klubben. Jeg forventer, at det bliver sjovt og glæder mig til at kunne gøre en forskel for de unge." fortæller Jeanette Ottesen til SvømmeSport.



 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.