Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


"En rigtig træls morgen uden havregrød"


26-07-2016 10:40:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Havregrød og god musik på raceday. OL-svømmeren Søren Dahl fortæller her lidt om de ting, der skal til for at kunne svømme rigtig stærkt.


OL-svømmerne er i disse dage på pre-camp i Rio, hvor de forbereder sig til det helt store, når det går løs ved OL om mindre end to uger.

SvømmeSport har inden afrejse fået fat i nogle af svømmerne blandt andet til en snak om, hvad der egentlig gør, at man kan svømme hurtigt, når det virkelig gælder. Vi vil i den kommende tid frem mod OL derfor bringe en masse optaktshistorier.

I dag er det Søren Dahl (Herlev Svømning/USA), der ved OL stiller til start på 4x200 fri med Daniel Skaaning (STT/VAT-Copenhagen/NTC), Anders Lie (Farum Svømmeklub/USA) og Magnus Westermann (Herlev Svømning/NTC). 

 

De fire holdkap-drenge kvalificerede sig til OL som samlet land nummer 12, så det bliver spændende at se, hvor langt de kan gå. Søren Dahl fortæller her, hvad der gør ham 100% klar til at skulle i vandet og give den gas.

 

- Jeg skal have noget nyt musik på inden opvarmningen. Helst en ny sang, der kan få mig helt op og køre, fortæller Søren og fortsætter:

 

- Jeg elsker kagedej (Amo chokoladekage)! Jeg spiser det normalt ikke på raceday, men jeg har det tit med på længere rejser. 

 

Da den 23-årige svømmer bliver spurgt ind til, hvad han skal have at spise til morgenmad på raceday for at give ham ekstra styrke, er svaret klart:

 

- Havregrød! Det er en rigtig træls morgen uden.

 

OL bliver som bekendt skudt i gang den 5. august og løber indtil den 21. august. Dog løber svømmekonkurrencerne kun fra den 6. til den 13. Der vil derfor være nogle dage, hvor svømmerne har mulighed for at komme ud og se lidt på de andre sportsgrene, og Søren fortæller her, hvor interessen ligger udover svømningen:

 

- Jeg kender nogle af sejlerne, der er med, så jeg håber på at få chancen for at se dem. Derudover er jeg stor håndbold fan, så det ville være cool også at få chancen for at se dem!

 

Tak til Søren Dahl for det lille optaktsinterview og masser af held og lykke til ham!

 

Husk at følge med her på SvømmeSport i tiden op mod OL-start, hvor vi vil bringe en masse interviews med de danske OL-svømmere. 

 

Søren Dahl. Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.