Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Sikker 800 fri indløser finalebillet til Lotte Friis!


11-08-2016 19:20:00:
Af: Anna Birkbak

Lotte Friis kvalificerer sig som nr. 5 til finalen i morgen aften, Danmarks sjette finale ved dette OL.


Eneste dansker i disse indledende heats var Lotte Friis (NBAC/NTC), der svømmede i tredje af fjerde heat, som hun førte fra start til slut.

 

Med tiden 8.22.54 er Lotte videre til finalen i morgen aften (nat) som nr. 5. Det bliver især spændende at følge, fordi den andenhurtigst kvalificerede er ungarske Boglarka Kapas i 2.19.43 - der er altså en fin mulighed for Lotte at svømme med om podiet.

 

Hurtigst videre er Katie Ledecky i olympisk rekordtid 2.12.86 - hende kommer ingen til at røre.

 

DR's Peter Falktoft fangede Lotte Friis efter løbet:

 

- Jeg synes det gik okay, jeg kører efter planen som er, at jeg skal hurtigt ud. Jeg er ikke den type svømmer, som har en back-end, som nogle af de andre har. Derfor er jeg nødt til at være foran, hvis de nu sætter et ekstra gear på de sidste 400 meter. Så det er godt!

 

På spørgsmålet om mulighederne i finalen, er Lotte tøvende:

 

- Nogle af de andre piger har svømmet holdkap i går, så det kan være, at når de får lidt mere ro og restitution inden i morgen aften, så kan det godt være, de svømmer hurtigere. Men når man har en bane i finalen, så kan alting jo ske!

 

Vi glæder os til at se Lotte i finalen kl. 3.20 dansk tid.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

26-05-2020 11:17:43

Jon Langberg fortsætter som træner på Dansk Svømmeunion og Team Danmarks Nationale Træningscenter pr. 1. august 2020.

 
25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.