Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Ingen finale til optimistisk Rikke Møller


08-08-2016 04:00:00:
Af: Anna Birkbak

Brystsvømmeren slutter samlet 10'er i semfinalen på 100 bryst. Men hun er glad for at være i gang!


Det blev desværre ikke til en finaleplads for Rikke Møller Pedersen (Holbæk Svømmeklub/NTC) efter semifinalen på 100 brystsvømning her til aften.

 

Rikke slutter samlet 10'er ovenpå de to semifinaler i bassinet i Rio, der blev svømmet omkring 03.30 dansk tid. I tiden 1.07.07 svømmer Rikke en del langsommere end i indledende heats - tiden her, 1.06.58 havde været nok til at avancere til finalen som nr. 7.

 

Det var dog en fortrøstningsfuld Rikke, som DR's reporter fangede lige umiddelbart inden den anden semifinale:

 

- Folk skal lige svømme sig ind i det her aftenløb, siger Rikke. Jeg er egentlig ret godt tilfreds og følte mig stadig stærk og tager nogle gode ting med mig. Det var rart at prøve kræfter med det!

 

Med tanke på resten af mesterskabet slutter Rikke smilende af:

 

- Der er masser af sommerfugle i maven, og det føles jo godt at være i gang!

 

Hurtigst videre til morgendagens finale er amerikanske Lilly King i 1.05.70, mens skandale-russeren Yulia Efimova er andenhurtigst videre i 1.05.72 og kinesiske Shi Jinglin følger med 1.06.31.

 

Rikke Møller Pedersens primære løb, 200 brystsvømning, svømmes onsdag.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.