Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Ingen finale til optimistisk Rikke Møller


08-08-2016 04:00:00:
Af: Anna Birkbak

Brystsvømmeren slutter samlet 10'er i semfinalen på 100 bryst. Men hun er glad for at være i gang!


Det blev desværre ikke til en finaleplads for Rikke Møller Pedersen (Holbæk Svømmeklub/NTC) efter semifinalen på 100 brystsvømning her til aften.

 

Rikke slutter samlet 10'er ovenpå de to semifinaler i bassinet i Rio, der blev svømmet omkring 03.30 dansk tid. I tiden 1.07.07 svømmer Rikke en del langsommere end i indledende heats - tiden her, 1.06.58 havde været nok til at avancere til finalen som nr. 7.

 

Det var dog en fortrøstningsfuld Rikke, som DR's reporter fangede lige umiddelbart inden den anden semifinale:

 

- Folk skal lige svømme sig ind i det her aftenløb, siger Rikke. Jeg er egentlig ret godt tilfreds og følte mig stadig stærk og tager nogle gode ting med mig. Det var rart at prøve kræfter med det!

 

Med tanke på resten af mesterskabet slutter Rikke smilende af:

 

- Der er masser af sommerfugle i maven, og det føles jo godt at være i gang!

 

Hurtigst videre til morgendagens finale er amerikanske Lilly King i 1.05.70, mens skandale-russeren Yulia Efimova er andenhurtigst videre i 1.05.72 og kinesiske Shi Jinglin følger med 1.06.31.

 

Rikke Møller Pedersens primære løb, 200 brystsvømning, svømmes onsdag.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.