Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Ottesen og Blume videre til 100 fri semifinale


10-08-2016 18:35:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Et rigtig stærkt dansk heat i 100 fri betød, at både Jeanette Ottesen og Pernille Blume sikrede sig en billet til semifinalen! 


Aftenens første indledende heat med dansk deltagelse var 100 fri, hvor Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC) og Pernille Blume (Gladsaxe Svømmeklub/NTC) skulle ud og vise de danske farver frem. Og det blev et rigtig godt heat for dem begge to.

 

Begge var de placeret i heat 5 ud af 6 og hurtigst af de to var Jeanette Ottesen, der kunne vende som 3’er efter de første 50 meter. Hun kom ind efter de 100 meter i tiden 53.53 – kun 12/100 af et sekund fra hendes danske rekord på distancen. Med en 5. plads videre til semifinalen, var det derfor en tilfreds Ottesen, som DR Sporten fik fat i umiddelbart efter løbet:

 

- Det var rigtig godt! Det føltes lidt tungt, ligesom alle de andre løb, men jeg er glad og tilfreds! Det var godt at komme i gang igen.

 

Også Pernille Blume klarede det overraskende flot, da hun trods egne forventninger sikrede sig en plads i semifinalen. Med tiden 54.15 og dermed en 6. plads i heatet, skulle hendes skæbne afgøres i 6 og sidste heat. Heldigvis rakte hendes tid til en flot samlet 11. plads og dermed en billet videre til semifinalen. Det var derfor en noget rørt Pernille, som DR Sporten fik fat i efter afgørelsen:

 

- Det er min første OL-semifinale! Det er dejligt at være så heldig. Jeg skal helt sikkert ud og kramme mine trænere. Det var slet ikke det, der var målet. Nogle gange kan man mere, end man selv tror!

 

Sejt svømmet af vores to danske damer! Semifinalen svømmes i nat klokken 3.07 dansk tid og vises på DR3.

 

De indledende heats i 100 fri bød da også på endnu en olympisk rekord i bassinet, da australske Cate Campbell ramte væggen efter de to banelængder i tiden 52.78.

 

Du kan se alle resultaterne på OL’s hjemmeside.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.