Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Finaleplads til Rikke Møller Pedersen!


11-08-2016 04:30:00:
Af: Anna Birkbak

Rikke sikrer den femte danske finale ved dette OL med femtebedste tid i semifinalen på 200 brystsvømning.


Kort forinden Rikke Møller Pedersens (Holbæk Svømmeklub/NTC) semifinale snuppede Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC) en finaleplads på 100 fri. Danmarks fjerde ved dette OL.

 

Ikke længe efter kunne Rikke så gøre Jeanette kunsten efter og svømmede sig sikkert i den femte danske OL-finale, Rikkes første ved disse mesterskaber.

 

Med tiden 2.22.45, 27/100 hurtigere end hendes indledende løb, kvalificerer Rikke sig som nr. 5 til morgendagens finale, der svømmes 3.17 dansk tid.

 

- Altså, hvis jeg skal være helt ærlig, så føltes det lidt tungere end i morges, fortæller Rikke til DR efter løbet. Jeg tror lige, jeg skal overbevise mig selv om, at jeg har forberedt mig det bedste jeg kunne. Jeg tror virkelig på, at der er mere i den, og det håber jeg også, at jeg får lov til at bevise.

 

Herefter taler Rikke en smule om sin løbstaktik og sin karakteristiske stil med langt glid og lange, seje tag:

 

- Det er som om, at jo mere jeg vil det, jo langsommere går det. Så hvis jeg bare slapper af, så går det hurtigere. Det er nok den der omvendte psykologi, som kan være svær at tage med, når man bare så gerne vil noget. Min styrke er jo at være i ét med vandet og skabe så lidt modtand som muligt. Så jo mere jeg prøver, jo mere modstand kommer der. Det gælder om at finde en mellemvej, hvor det hele bare virker. Og så skal jeg bare mærke AL energien hjemmefra, slutter Rikke smilende af.

 

Hurtigst videre til finalen var Australiens Taylor McKeown i 2.21.69, mens Rie Kaneto svømmer næsthurtigst i 2.22.11. Britiske Molly Renshaw tredjehurtigst videre i 2.22.33, mens Rikkes "onde ånd" Efimova er videre som nr. 6 i 2.22.52.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.