Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Medie: Ottesen efter ottendeplads: Jeg skulle bare have det sjovt


12-08-2016 10:10:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Hør Jeanette Ottesen fortælle om sin 100 fri finale, der endte med en ottendeplads til danskeren.


På trods af at Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC) endte på en 8. plads i sin 100 fri finale i nat dansk tid, var smilet stadig at se, da hun blev interviewet af DR Sporten efterfølgende. Med tiden 53.36 var Ottesen da også kun 1/100 fra sin semifinaletid, der også var ny dansk rekord.

 

Til DR Sportens udsendte reporter Peter Falktoft udtalte Ottesen:

 

- Målet var jo ikke at blive nummer otte. Men det blev jeg. Så må vi tage den derfra, og det er sgu også okay. 

 

- Jeg skulle bare ud og have det sjovt. Jeg var i min tredje 100 fri OL-finale, og det var jeg ret glad for. Jeg slog en dansk rekord, og den backede jeg næsten op nu, så det er, som det er.

 

- Jeg ser frem til i morgen (i aften red.). Der er 50 fri og vores holdkap. Jeg glæder mig rigtig meget til holdkappen! Så kan det være, at jeg kan slutte af med ikke at få en ottendeplads - det er målet herfra!

 

Se hele interviewet og Jeanette Ottesens 100 fri finale i artiklen her




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.